O七a力uS口und

Önkényesen kiragadott szemléltető videók az ázsiai könnyűzene történetéből. Tudod-e, milyen volt a japán diszkókorszak? Hogy mire táncolnak most Hongkongban? Vagy mit keres Torgyán doktor a koreai zenecsatornákon? - Megmutatjuk!

kedvencünk

Utolsó kommentek

  • 404: japan-trend.blogspot.hu/2014/06/nyarkoszonto-nyeremenyjatek-nyerj-egy.html nyerj egy eredeti kat-... (2014.06.16. 22:45) U-KISS - Standing Still
  • ++ CooL ++: Meg van az összes albuma ês azt kell mondanom hogy yiruma egy zseni....:) (2013.04.26. 22:54) Yiruma
  • foodlfg: @esztokam: Hát ha bekerülnének, akkor talán lenne esélyük... Vannak rajongóik, az igaz. Viszont n... (2012.11.21. 13:30) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • esztokam: @foodlfg: Szerintem érdekesebb, mint az elmúlt két évben jelölt EXILE. A lányok nemzetközi rajongó... (2012.11.21. 12:56) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • foodlfg: áh, az AKB nem érdekes annyira a külföldieknek. De ha valami csoda folytán történne is valami, ak... (2012.11.21. 10:58) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • reiko13: én nagyon szeretem őket,és szerintem nem azért ilyen népszerűek mert a seggüket rázzák,hanem mert ... (2012.11.14. 18:38) 9 pár formás láb
  • esztokam: @Gianni7: én nem merek lelkesedni. Majd ha meghallgattam az egész minialbumot és még mindig tetszi... (2012.11.05. 07:13) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Teljesen vállalható. Ráadásul ha a fiúk rendesen befutnak Indoznéziában, az szép piacot nyithat ne... (2012.11.03. 22:31) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Óriási. És szerencsére a japán piacra koncentrálva még a stylistokat is visszafogták. (2012.10.29. 21:43) SHINee - Dazzling Girl
  • Gianni7: Ööö... Hát izé... Ez a feldolgozás elég khm... meredek? Nem találom a jó szót. :D (2012.10.29. 21:33) Comic Boyz - Hey! Ha!, avagy a Ketchup Song Tajvanon
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Amennyiben poénnak szánták, még elmegy :) (2012.10.28. 11:12) Scandal - DobonDobondo no theme
  • Gianni7: Juj, meg kell védenem őket! :) Szerintem semmivel sem rosszabbak (de nem is jobbak) a szépreményű... (2012.10.25. 21:12) BTOB - Irresistible Lips
  • Gianni7: @Zsike Erzsébet Hozsváth: Eredetileg úgy volt, hogy decemberben. Nemrég viszont már olyan hírek is... (2012.10.17. 19:20) Budapest Bollywoodban
  • : És Aamir mikor érkezik ? :O (2012.10.17. 14:35) Budapest Bollywoodban
  • foodlfg: Támogatom! Én még magamra sem szeretek költeni nem hogy még nőkre... :D Egyébként szétröhögtem m... (2012.10.16. 16:32) miss A - I don't need a man
  • esztokam: @foodlfg: ebben a pillanatban jutott a tűréshatárom végére. Az X-faktor is ezzel a számmal csinált... (2012.10.14. 22:41) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: Nem volt semmi ez a negyven perc! Egyébként egyet értek. A japánokat látványosan nem érdekli szint... (2012.10.14. 14:59) Amuro Namie - A 20. évforduló
  • foodlfg: Hát azért elég szégyellni való, hogy idáig jutott ez a Gangnam Style őrület. Nagyon jó mutatja n... (2012.10.08. 16:42) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: @Gianni7: nem mondod komolyan? és igen, megnéztem. Az egy dolog, hogy nem értek vele egyet, a kövé... (2012.08.23. 09:20) PSY - GANGNAM STYLE
  • Gianni7: Sőt, egy nap arra értem haza, hogy este a hazai tv2-n a Tények című kékfény-bulvárműsorban is róla... (2012.08.22. 18:19) PSY - GANGNAM STYLE
  • Utolsó 20

Címkék

Mutasd meg mindet!

Girl's Generation - So Nyuh Shi Dae

2009.11.14. 16:00 | foodlfg | 7 komment

Címkék: korea 2007 girls generation snsd

Blogunkon nem ritkák a Girl's Generationről szóló bejegyzések, ezért gondolom a legtöbb olvasó számára már viszonylag jól ismert a csapat. Azt is remélem, hogy senki sem unja még őket, mert ebben a bejegyzésben is róluk lesz szó, de ezúttal egy más szemszögből.


Girl's Generation - So Nyuh Shi Dae (소녀시대 - 소녀시대) (dalszöveg)

Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de én sohasem tudtam értékelni az ilyen tömeggyártott csapatok stratégiáját. Habár én is eldörzsölök egy-két könnycseppet egy-egy tökéletesen kivitelezett pucsítós-hempergés láttán, viszont amikor már a zenét akarják eladni nekem ilyen módon, ráadásul olyan zenét, ami nem is tetszik annyira, akkor azt már nem veszi be a gyomrom. Mintha itt már nem is a zenékről lenne szó, hanem inkább a feltűnéskeltésről. Ezen előadók megközelítésével az a probléma, hogy hosszútávon könnyen unalmassá válik a csomagjuk, csak ritkán tudják a zenéjükkel is felkelteni a figyelmem, aminek lényegében a legfontosabb dolognak kellene lennie...
A kerekded pixelpopsik mögött pedig nincs sok minden, de talán ezért is gyártják őket folyamatosan, hogy az ember nehogy túljusson a felszínen, hogy újból el tudják terelni a figyelmét a kicsit újabb, kapós kis csomagolással.

Számomra az SNSD is egy ilyen csapat, akiknek zenéje pár kivételtől eltekintve igencsak színtelen, de a maradékot sem találom valami nagyon lehengerlőnek, viszont azok legalább szórakoztatóak, amikre néha komolyan rá tud kattanni az ember.
Az én esetemben jó példa erre a csapat So Nyuh Shi Dae című száma. Amiben még az sem érdekel, hogy a dalszöveg meglehetősen csajos (kislányos), így nem is tudom igazán átérezni. A fülbemászó refrén és a lányok kiáltozásai rögtön megnyertek maguknak, tök jó ritmust adnak a dalnak. Külön öröm, hogy a zene hanyagolja a koreaiaktól már megszokott dance hangzást és érdemes figyelni azt is, hogy a mostani klipjeikkel ellentétben, ebben a korai SNSD verzióban még nem vadították el a lányokat, inkább csak olyan átlagosak.
Ilyen számokért azért komálom az SNSD-t.

Rossz hír ez a nálam a sorban másodikként következő koreai lánycsapatnak, a vonder görlznek, ugyanis lényegében csak ezt a kettő formációt ismerem, így ők egyben az örök utolsók is a listán.

Tudom, tudom a huszonéves koreai srácok valószínűleg nem ilyen számokat hallgatnak, de ez engem teljesen hidegen hagy. Maximum ha esetleg Koreába utazom, letagadom. :D

A bejegyzés trackback címe:

https://otakusound.blog.hu/api/trackback/id/tr151414929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gianni7 2009.11.14. 16:32:34

Szolgálati közlemény:

Szeretném nyomatékosítani, hogy a fentiek nagyrabecsült FoodLFG szerzőtársunk véleménye, nem az OtakuSound szerkesztőségének hivatalos álláspontja! ^^
:D

red13 2009.11.14. 18:46:39

Érdekes nálam az SNSD. Kifejezetten utálom őket, náluk érződik legjobban, hogy összedobtak egy lány csapatot, egy nagyon nagyon kicsit tudnak énekelni, megy körülöttük a hype. Ez főleg a Gee számnál kezdődött el, hisz ezután kezdtek el szinte minden showban szerepelni, kaptak 1-2 kisebb műsorvezetői postot stb. Ami nem is lenne baj, hiszen van jó pár ilyen banda. Ami nekem szúrja a szemem, hogy iszonyatosan adagolják őket, ami szerintem ennyire azért nem érdemelnek meg. Jól néznek ki meg minden, van két nagy slágerük, mert tényleg azok és szoktam is mindkettőt hallgatni(Gee, Genie), viszont az albumom inkább nagyon csajos, nagyon nyálas számok mennek. Oké a tinédzser csajoknak ez jó is. Nekem a két sláger számon kívül még a fent hallható és a Kissing You jön be, utóbbiból inkább a Wonder Girls feldolgozás. És ha már Wonder Girls, érdekes hogy nálad utolsók, nálam elsők. :D Főleg hogy ő általuk kezdtem el jobban hallgatni koreai zenét, azelőtt csak szigorúan Japán ment. Szóval a WG nálam nagyon bejövős.

És hogy már az SNSD tagokról egy kis vélemény, vagyis ilyen kedvencek, név szerint: Yuri, Yoon-Ah, Seohyun és kifújt. :D Ők cukik. :D

csijee 2009.11.15. 14:16:02

Nálam meg pont a Wonder Girls az örök első. :D Valahogy úgy érzem, hogy nem igazán jött még létre ilyen formáció a koreai zene világában.
Az SNSD-vel kapcsolatban pedig ... ha már mindenképp 9 kislányka, akkor legalább lett volna mindegyikőjük különböző, hogy érdekes legyen az összkép.

Csak megjegyzem, hogy hiába rohadt jó a melódia, vannak akik akkorsem vennék meg a lemezt, csak mert alaktalan, érdekes fejű vagy túlsúlyos emberkék adják elő a számot. A szórakoztatóiparban nagyon fontos a karizma, a külső. Bár igaz, nem kellene túlzásba vinni egyes dolgokat. :P

orsii. 2009.11.16. 16:02:14

Áh, úgy tűnik tényleg én vagy azok egyetlen aki komolyan szereti őket.:D
Szerintem pont az jó bennük ,hogy nagyon különbözőek.
Elég ha megnézed a három "veztő" táncosukat Hyo yeon, Yuri, Soo young(Ami régen Hyo yeon, Yuri, Yoona volt.) A külsejük, és a az egész kisugárzásuk is nagyon más :
www.youtube.com/watch?v=_sOKxQIYUSM

"Tudom, tudom a huszonéves koreai srácok valószínűleg nem ilyen számokat hallgatnak."
www.youtube.com/watch?v=oQeFwvTS0tA&feature=related
Talán mégis?:D
de a videóban megemlített KissingYou klipje szerintem még egy plusz piros pont a lányoknak mivel elég viccesre sikerült.:D
És ugye azt se igazán tudom elfelejteni hogy az az idióta "Gee" volt az első koreai szám amit hallottam és a blogot is így találtam meg.
És én is jobban szeretem őket mint a Wonder Girls-t a WG-nek csak pár számát szeretem , és mint jeleségtől enyhén frászt kapok.(Aminek főként SoHee és Sunye az oka.)De szeretem Yoobin-t , nem ő legszebb mert az Sunmi és Ye eun ,viszont iszonyat bolond.:D
Az a vicc, hogy a SNSD Tell me-je például jobb mint az eredeti. (szerintem)
www.youtube.com/watch?v=wFNNsT8s05w
Szóval én maradok annyiban hogy:SNSD hwaiting!

Gianni7 2009.11.16. 16:45:26

@orsii.: Nem vagy egyedül. ^^
Sőt, a nyakamat rá, hogy az SNSD-fanok vannak többségben! :)

Csak az antik mindig hangosabbnak tűnnek. :D

Hogy a legfontosabbat el ne felejtsem: Hyoyeon ♡ ♡ ♡ !

csijee 2009.11.20. 15:00:07

@orsii.: azt nem mondtam, hogy nem szeretem őket komolyan. :P

foodlfg 2009.11.21. 19:09:04

@red13: Én is a vonder görlzzel találkoztam először, de az SNSD-nek egyszerűen jobb dalai vannak, az a három-négy, ami tetszik... WG-től egy sláger számuk sem tetszett annyira (a Tell Me-t kivéve), a lemezeik számomra pedig ugyanolyan semmilyenek, mint a SNSD-nek.
Az nem szokott érdekelni, hogy mekkora a felhajtás egy-egy előadó körül, az a lényeg, hogy tetszik-e a zenéje, vagy sem.

@csijee: Az első részre ugyanaz tudom mondani, mint az előbb. Az összkép túlságosan nem izgat, a lányok sem érdekelnek túlzottan, főleg úgy, hogy nem is értek koreaiul.

A másik dologgal kapcsolatban egyetértek, bár igazából nem értem azokat, akik azért nem vesznek meg egy lemezt, mert nem tetszik nekik egy előadó.
Kíváncsi lennék, hogy mennyien lehetnek... ?

@orsii.: Köszi a videókat ^^
"Talán mégis?:D"
Ezek srácok voltak ? A mély hang még stimmel. ;DD

A Kissing You még a jobb dalaik közé tartozik, de a klipre már nem is emlékeztem, pedig már láttam ezelőtt. :P

A Tell Me egy jó dal. Kár, hogy a WG-nek nincsen több ilyen. Beelőzhetnék nálam az SNSD-t. Mondjuk az poén, hogy van, aki az SNSD előadásában jobbnak látja a dolgot, mint az eredeti előadóéban. Jól jelzi, hogy mekkora sláger, hogy már a konkurens lánybanda is rákapott. :D
Ez az eszeveszett sikoltozás, ami a koreai tv-s fellépések alatt megy engem mindig meglep, Japánban ez nem szokás. Ráadásul én úgy hallom, hogy a lányok még jobban is örülnek a fellépésnek, mint a srácok (már ha vannak srácok a közönségben). xD
süti beállítások módosítása