Ha csak egyetlen dolgot választhatnék a japán könnyűzenéből, gondolkodás nélkül a helyi indie-vonal lenne az. Jobbnál jobb bandák jelentik a felhozatalt, a mesterségesen gründolt kreációktól kezdve a valódi, mélyről indult garázszenekarokig; és ami a színvonalat illeti, ez a műfaj még a japán autócsodákat és az érintőképernyős wc-ülőkéket is messze maga mögé utasítja.
Aktuális új kedvencem a négytagú Flumpool (フランプール), az alábbi videó önmagáért beszél.
Flumpool - Hana ni nare
2002-ben a 17 éves oszakai Ryuuta Yamamura (énekes-gitáros) két barátjával (Kazuki Sakai és Genki Amakawa) alakított egy cube nevű zenekart, és egészen 2007-ig el is zenélgettek ebben a felállásban, amikor végre dobost (Seiji Ogura) is szereztek maguk mellé. Nem sokat váratott magára a szakmai befektető, aki meglátta bennük a fantáziát (mondjuk Yamamura-szant elnézve csak a vak nem látja), és 2008 közepén már az indiesmusic.com-ról megvásárolható volt az első hivatalos számuk, a Mirai Kanai, az ezt követő, labo című dalhoz készült videoklipjük pedig ugyanitt azonnal a legtöbbet lejátszott videó lett. Az Over The Rain-t a manga-alapú Bloody Monday tévésorozat főcímzenéjeként jegyzik, és 2008. november 18-án már megjelent első mini-albumuk, Unreal címmel.
Flumpool - Iabo
Flumpool - Over the Rain
A nagybötűs zenei életben még csak most induló zenekarról egyelőre sokkal több nem tudható, de sebaj, az első számmal, a Hana ni nare-val napok óta nem bírok betelni. A másik két prezentált dalnál akadnak jobbak is az albumon, ezért aztán továbbra is és csak egyre jobban szeretem a Flumpool-t.
Utolsó kommentek