O七a力uS口und

Önkényesen kiragadott szemléltető videók az ázsiai könnyűzene történetéből. Tudod-e, milyen volt a japán diszkókorszak? Hogy mire táncolnak most Hongkongban? Vagy mit keres Torgyán doktor a koreai zenecsatornákon? - Megmutatjuk!

kedvencünk

Utolsó kommentek

  • 404: japan-trend.blogspot.hu/2014/06/nyarkoszonto-nyeremenyjatek-nyerj-egy.html nyerj egy eredeti kat-... (2014.06.16. 22:45) U-KISS - Standing Still
  • ++ CooL ++: Meg van az összes albuma ês azt kell mondanom hogy yiruma egy zseni....:) (2013.04.26. 22:54) Yiruma
  • foodlfg: @esztokam: Hát ha bekerülnének, akkor talán lenne esélyük... Vannak rajongóik, az igaz. Viszont n... (2012.11.21. 13:30) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • esztokam: @foodlfg: Szerintem érdekesebb, mint az elmúlt két évben jelölt EXILE. A lányok nemzetközi rajongó... (2012.11.21. 12:56) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • foodlfg: áh, az AKB nem érdekes annyira a külföldieknek. De ha valami csoda folytán történne is valami, ak... (2012.11.21. 10:58) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • reiko13: én nagyon szeretem őket,és szerintem nem azért ilyen népszerűek mert a seggüket rázzák,hanem mert ... (2012.11.14. 18:38) 9 pár formás láb
  • esztokam: @Gianni7: én nem merek lelkesedni. Majd ha meghallgattam az egész minialbumot és még mindig tetszi... (2012.11.05. 07:13) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Teljesen vállalható. Ráadásul ha a fiúk rendesen befutnak Indoznéziában, az szép piacot nyithat ne... (2012.11.03. 22:31) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Óriási. És szerencsére a japán piacra koncentrálva még a stylistokat is visszafogták. (2012.10.29. 21:43) SHINee - Dazzling Girl
  • Gianni7: Ööö... Hát izé... Ez a feldolgozás elég khm... meredek? Nem találom a jó szót. :D (2012.10.29. 21:33) Comic Boyz - Hey! Ha!, avagy a Ketchup Song Tajvanon
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Amennyiben poénnak szánták, még elmegy :) (2012.10.28. 11:12) Scandal - DobonDobondo no theme
  • Gianni7: Juj, meg kell védenem őket! :) Szerintem semmivel sem rosszabbak (de nem is jobbak) a szépreményű... (2012.10.25. 21:12) BTOB - Irresistible Lips
  • Gianni7: @Zsike Erzsébet Hozsváth: Eredetileg úgy volt, hogy decemberben. Nemrég viszont már olyan hírek is... (2012.10.17. 19:20) Budapest Bollywoodban
  • : És Aamir mikor érkezik ? :O (2012.10.17. 14:35) Budapest Bollywoodban
  • foodlfg: Támogatom! Én még magamra sem szeretek költeni nem hogy még nőkre... :D Egyébként szétröhögtem m... (2012.10.16. 16:32) miss A - I don't need a man
  • esztokam: @foodlfg: ebben a pillanatban jutott a tűréshatárom végére. Az X-faktor is ezzel a számmal csinált... (2012.10.14. 22:41) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: Nem volt semmi ez a negyven perc! Egyébként egyet értek. A japánokat látványosan nem érdekli szint... (2012.10.14. 14:59) Amuro Namie - A 20. évforduló
  • foodlfg: Hát azért elég szégyellni való, hogy idáig jutott ez a Gangnam Style őrület. Nagyon jó mutatja n... (2012.10.08. 16:42) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: @Gianni7: nem mondod komolyan? és igen, megnéztem. Az egy dolog, hogy nem értek vele egyet, a kövé... (2012.08.23. 09:20) PSY - GANGNAM STYLE
  • Gianni7: Sőt, egy nap arra értem haza, hogy este a hazai tv2-n a Tények című kékfény-bulvárműsorban is róla... (2012.08.22. 18:19) PSY - GANGNAM STYLE
  • Utolsó 20

Címkék

Mutasd meg mindet!

2008-as év összefoglalója – foodlfg

2009.01.28. 16:00 | foodlfg | 3 komment

Címkék: japán 2008 boa összefoglalók ikimonogakari ayaka sawajiri erika ito yuna utada hikaru otsuka ai aragaki yui onitsuka chihiro hamasaki ayumi suzuki ami van tomiko origa

Szerintem a címkékből már látható, hogy kik lesznek itt, annyira nem nagy meglepetés, de először még nézzük, hogy általánosságban hogy alakult az év az én szemszögemből.

Az év elejét viszonylag sok kiadvánnyal kezdtünk és ahogy ez lenni szokott nyárra az új megjelenések tekintetében kicsit visszafogták magukat a kiadók. Évvégére újra beindult a biznisz, ami nagyon kellett is, mert -legalábbis számomra- a 2008-as év nem tartozott a legerősebbek közé.
Ahogy látható majd a listámon, alig voltak igazán érdekes albumok, és sokan felkerültek annak ellenére, hogy egyébként találtam kivetnivalót a lemezeiken. Egy erősebb mezőnyben az albumok fele biztosan elvérzett volna a listára kerülésért vívott küzdelemben. Sajnos a legnagyobb kedvenceim sem nagyon szuperáltak a múltévben, ha egyáltalán adtak ki valamit a kezükből, mert inkább az volt a jellemző, hogy nem. Azért annyi pozitívum mégis akadt 2008-ban, hogy sok erős kislemez jelent meg, így azokat külön is gyűjtöttem, most nem vegyítettem az albumokkal.

Érdemes még megemlíteni azt is, hogy mik voltak a főbb trendek a japán pop színtéren.
A legfeltűnőbb az volt, hogy sokan jöttek rockos albumokkal / dalokkal, ugyanakkor az elektronikus stílusok benyomulása is jellemző volt a múltévben, amikből egészen érdekes és váratlan dalok születtek. Főleg az elektro hatások domináltak, de azért nem ennyire egydimenziós a kép.. A legnagyobb különbségek ezek voltak 2007-hez képes.
Az R&B hangsúlyának csökkenése ebben az évben is folytatódott, de ez nem volt annyira észrevehető, mint az előzőek szerintem, ráadásul még mindig sok sikeres előadó hódít ezzel a stílussal, úgyhogy ez csak hosszabb távon értendő. Az urban hatások nagyjából stagnáltak, illetve megmaradtak azoknál a csapatoknál, akiknél eddig is fellelhető volt. Ezekben nem láttam sok változást.

Annyit még a lista előtt, hogy ez a bejegyzés nem elsősorban ajánló, így nincs is tele válogatás albumokkal. Azokat nem értékelem annyira fel, mert 3-4 év anyagából „könnyű” (már akinek) jó albumokat összehozni. Ennek ellenére elképzelhető, hogy néha bekerül egy-egy, de nem jellemző. Ellenben érdemes vadászni rájuk, mert jók szoktak lenni és 2008-ban sok ilyen album jött ki.

Itt csak azokat a kiadványokat sorolom fel, amik nekem legjobban tetszettek. Az élőkoncert DVD-k értelemszerűen jobb pozícióból indulnak, mint az albumok és ez a helyzet az albumok-kislemezek esetében is.
A listák az én nézőpontomat tükrözik, így nem feltétlenül a legnagyobb eladásokat produkáló lemezek/előadók kerültek fel rá. Így például nem lesz a listán 2008 legsikeresebb csapata sem, akik kiugróan magas 19 milliárd jenes bevételt produkáltak a múltévben..

Utada Hikaru - HEART STATION (03.19)
Hikkinek nem igazán volt konkurenciája a múltévben - ez vonatkozik a következő két albumra is. Leginkább azt értékeltem ezen a lemezen, hogy Hikki el tudott szakadni a régebbi R&B-s stílusától, amit én nem nagyon szerettem és egy új letisztult hangzást hozott. Igaz, ezt már az előző, Ultra Blue albumáról is el lehetett mondani valamennyire, úgyhogy az  R&B „elhagyása” nem olyan nagy meglepetés. Ha az Ultra Blue-val kellett volna versenyeznie lehet, hogy csak második lett volna, de ebben a mezőnyben az első. Egy hibátlan album, nagyon jó dalokkal.

Suzuki Ami - Supreme Show (11.12) és DOLCE (02.06)
Ami nagyon komoly évet zárt 2008-ban. Maga a Supreme Show is elég lett volna Otsuka Ai legyőzéséhez, viszont szintén a múltévben megjelent DOLCE egyértelművé tette számomra a második helyezést. Egyedül azért nem lett első Ami, mert Hikkit és a HEART STATION-t többre tartom zeneileg, mint Ami elektrós hangzását. Ettől függetlenül sok kreativitás került a számokba, és nagyon jók lettek. A Supreme Showt felvezető kislemezek nem voltak Ami legjobbjai, viszont az albumba mindegyik nagyon jól beleépült és az új dalokkal is nagyot tudtak alkotni. Jó kis meglepetés volt Suzuki Ami a múltév végén. Bővebben.

Otsuka Ai - LOVE LETTER (12.17)
Ahol a bevezetőben utaltam a kedvencekre, ott leginkább Aira gondoltam.. Aiék készítettek már ennél jobb, érdekesebb albumot is. A legnagyobb különbség az első kettő és Ai helyezése közt, az az hogy míg a többiek felfelé törtek 2008-ban, addig Ai beállt egy elég jó, de az előzőekhez képest visszafogottabb szintre. Ezt nem tudtam harmadik helyezésnél jobbra értékelni, pedig Aitól legalább két albumot lehet mondani, amik magasan verik ezt az első kettőt. Bővebben a jpop.hu fórumon.

Hamasaki Ayumi - GUILTY (01.01)
Amikor 2007 végén megelőlegeztem a GUILTY 2008-as listára kerülését, akkor még nem gondoltam, hogy ennyire magasan fog végezni. Ayumi albumain nagyon átérződik, hogy a legjobbakkal dolgozik együtt és a GUILTY felépítése is tükrözi ezt a profizmust. Nagyon jól átgondolt zeneileg az album és mind stílusban, mind hangulatban is nagyon eltalált.
Ebben a négy albumban igazából ez a közös, hogy nagyon egyben vannak, nincs egy észrevehető megingás sem.  Habár Ayumi annyira nem a kedvencem, hogy egy erős mezőnyben negyedik helyre kerüljön, de el kell ismernem, hogy ez a lemez jól sikerült.

Otsuka Ai - LOVE IS BORN 4th Anniversary 2007 (01.01) és LOVE PiECE Tour 2008 (07.30) DVD
Nem akartam megbolygatni az előző négyesfogatot a DVD-kel, amiket 2008-ban adtak ki, de az az igazság, hogy Otsuka Ai ezen két élőkoncertje felér egy új Utada Hikaru albummal és két Suzuki Ami albummal is.
Ai nagyon jó élőben és a zavartsága, amit az őrültebb számok alatt produkál is nehezen feledhető. Általában az Anniversary koncerteket jobban szeretem és itt is ez a helyzet, de mindkettő nagyon jó volt. Persze érdemes beleszámítani, hogy a koncerteken 5 év munkásságát tuják felhasználni..
LOVE PiECE Tourról bővebben a jpop.hu fórumon, az Anniversary koncertekről pedig itt.

Onitsuka Chihiro - NINE DIRTS AND SNOW WHITE FLICKERS (08.06) DVD
Sajnos Chihiro 2008-as éve nem sikerült valami jóra és lényegében csak ez a DVD tudott némileg javítani a képen. Habár ezen a koncerten is előjöttek Chihiro hibái, de a fejlődését pozitívumként lehet értékelni. Kár, hogy ez a többi fellépésén már nem látszott. Mindenesetre ezen a koncerten szóltak a nagy kedvencek, volt pár meglepetés is és jó volt Chihirót újra látni, ezért tetszett, de csak valahova Ai és Hamasaki Ayumi közé lehet odaképzelni a listában. Egyszerűen azért, mert Ai nem énekel félre a koncertjein. :/

 

ayaka - Sing to the Sky (06.25)
A most következő albumok egy erősebb mezőnyben már nem biztos, hogy felkerültek volna a listára.
Ayakáék meglépték azt, amit csak Suzuki Ami mert megtenni, hogy az összes az albumot megelőző kislemezt rápakolták az albumra. Csak annyi a különbség, hogy ayaka nem tudott újat hozni az előző albumához képest. Azért tetszett az album, ayaka hangja még mindig nagyon jó.

Ikimonogakari - Life Album (02.13)
Az Ikimonogakari nagyon betámadt ezzel az albummal, annyira, hogy a szintén múltévben megjelent My song Your song lemezükre semmi sem maradt belőlük. De nem baj, nem fontos minden évben két új albummal megjelenni.. Elég egy darab érdekes lemez is. Kicsit túlvállalták magukat..
Mindenesetre sikerült nekik kreatívan megoldani ezt a lemezt, csupa érdekes hangzású dallal.

BoA - THE FACE (02.27)
Nem igazán gondoltam, hogy egy BoA album is fel fog kerülni a listára, ugyanis BoA nem a kedvencem, persze szép.. öö Szóval visszatéve az albumra, egészen komoly számok kerültek fel rá. Ha az egész lemez ilyenekből állna, akkor sokkal előrébb is végezhetett volna. BoA agresszív stílusa bejött nekem.

Ito Yuna - WISH (02.20)
Igazából Yuna kerülhetett volna BoA elé is, de nem tartottam szükségesnek, mert eléggé más a THE FACE és a  WISH  stílusa. Itt nem voltak annyira ütős számok, mint BoA lemezén, de Yuna hangja nagyon jó és így még a Celine Dion feldolgozások is tetszettek. A Power of Love végén halható kis huncut nevetés, pedig megnyert magának. :P Kellemes kis album.

Origa - The Songwreath (10.08)
Origa több szempontból is kakukktojás itt, a lemeze is elég unalmas lett, de a hozzá mellékelt rövid DVD-t meghallgatva, nem lehet innen kihagyni. Origa olyat énekel azon az egyébként 2007-es japán koncertfellépésen, hogy innen szinte az összes énekest (kivéve Ito Yuna és ayaka) ki lehetne rúgni, mert hozzá képest nem tudnak énekelni.. Ő már túl jó ide, egy másik kategóriában versenyez.. ><

 

Nézzük a kislemezeket is, akadt pár érdekes darab.
A 2008-as lemezek előtt még meg kell említenem Erika 2007-es kislemezeit, mert sajnos csak múltévben tudtam rájuk sort keríteni. Erika óriásit alkotott 2007-ben, amivel teljesen meglepett, nem gondoltam volna, hogy ennyire tökéletes lemezekkel tud kijönni egy (elsősorban) színésznő. Csak remélni tudom, hogy hallunk még róla.. Bővebben YEZy-től.
Most megpróbáltam kicsit körültekintőbben szétnézni a 2008-as kislemezek kapcsán és remélem nem hagytam ki semmilyen fontosat – persze nem kizárt, hogy mégis. Mindenesetre 2010-ben visszatérünk a témára.

Aragaki Yui - Make my day (07.16)
Aragaki Yuira csak véletlenül akadtam rá szokásos klip nézegetés közben az év második felében. Yui nem vállalta túl magát éneklésben és nem csak a kislemez címadó dala, de a többi is nagyon jól sikerült, így nagyon tetszett. Ez az egyetlen kislemez a listában, amivel maximálisan meg vagyok elégedve (azért Erika ezt is lenyomta volna).  Bővebben.

Kuraki Mai - Ichibyou Goto ni Love for you (07.09)
Már Mai év elején megjelent albumán is voltak hasonló jó dalok, de tőle a legjobb dal címet csak az Ichibyou Goto ni Love for you viheti el. A kislemez második dala nem túl érdekes, viszont egyedül ez a szám is simán felhozta a második helyre. Nagyon sokat hallgattam ezt a dalt 2008-ban. Bővebben.

KOKIA - Tatta Hitotsu no Omoi (01.23)
Ebben az évben Kokia hozta a tőle elvárható szintet. Már majdnem fel is került az albuma a listára, de a többiekhez képest nem fejlődött sokat így inkább nem tértem ki rá. Azért az év elején megjelent Tatta Hitotsu no Omoi nagyon érdekes lett zeneileg, egy kicsit más világ, mint amit egyébként itt megszokhattuk. Az ilyen dalokat mindig pozitívan értékelem.

Ito Yuna - Koi wa groovy x2 (11.26)
Yuna kilépett a lassabb számai árnyékából és egy tőle kicsit újabb, frissebb hangzással zárta az évet. Tetszett ez a válltás. Bővebben róla majd az év folyamán.

Tsuchiya Anna - cocoon (01.30)
Anna sem tűnt ki nagyon a múltévben hiába jelent meg egy jónak mondható albuma. A cocoon viszont hozta a kemény Tsuchiya Anna hangzást és ez tetszett.

Kalafina - ARIA (06.05)
Akárhogy nézem Kajiura Yuki stílusa alapból tetszik nekem. Sok hasonlóságot mutat egyébként Kokia előbb tárgyalt kislemezével.. Kalafinától az ARIA kicsit másabb lett, mint Kokia lemeze, de nem ezért került hátrébb, hanem azért, mert Kajiura Yuki csapataitól, már hallhattunk ilyen dalokat, kisebb volt az újdonság varázsa. Bővebben.

Onitsuka Chihiro - Hotaru (08.06)
Chihirót nem szívesen raktam volna előrébb a DVD-knél említett okok miatt. A Hotaruból pedig hiányzik az eredeti Onitsuka Chihiro hangulat. Talán majd legközelebb. Bővebben.

Van Tomiko - Tokyo Biyori (06.18)
Tomikót ebben az évben már a Do As Infinity színeiben láthatjuk majd, amit abból a szempontból sajnálok, hogy amikor nem feldolgozásokat adott ki, addig nekem tetszettek a szóló számai. Mindenesetre jó lenne a DAI énekeseként is itt látni őt 2010-ben.

Shonannokaze - Ogon Soul (02.13)
Érdekes, hogy ha a Shonannokaze más stílusokat is kever a számaikban, akkor mennyire érdekes dalok születhetnek tőlük. Ezzel együtt továbbra is maradtak reggae vonalon, viszont az Ongon Soul nagymértékben kiemelkedett a 2008-as dalaik közül és tetszett is.

Rie fu - Romantic (11.12)
Nakashima Mika (MICA 3 CHU) - I DON'T KNOW (07.23)
Itt most két olyan előadóról van szó, akik valamennyire kiléptek a megszokott közegükből. Bár Mikától már találkozhattunk rock dalokkal, de úgy általában véve nem jellemző rá. Rie fu pedig egy kicsit kitekintett a megszokott stílusából. Mindkét kislemez tetszett, Mikának pedig kifejezetten jól áll a rock.

Hirahara Ayaka - Hoshi Tsumugi no Uta (01.23) és Kodoku no mukou (04.16)
Hirahara Ayakával 2007-ben jobban meg voltam elégedve, mint múltévben. Ennek ellenére ez a két kislemez hozta a megszokott nyugodt hangulatát, amit szeretek.

Zwei - DISTANCE (06.11)
A Zwei-ben nagyon nagy lehetőségek lakoznak szerintem. Sajnos a DISTANCE-en csak a Koe volt értékelhető. Az tettszett, mert hozta a megszokott Zwei-érzést. Az ilyen dalok nagyon jók tőlük.

BONNIE PINK - Kane wo Narashite (08.06)
Végezetül még Bonnie Pink lemezét is érdemes megemlíteni, szintén amiatt, hogy egy új színt tudott behozni a zenéjébe. Bővebben.

Így a végére érve a listának megemlítem még, hogy nagyon nagy csalódások nem értek annak ellenére, hogy nem a legjobb volt ez az év. Bár, ha nagyon akarok valakit mondani, valamilyen albumot, akkor az Every Little Thing 2008-as albuma azért szóba kerülhet. Alapból nem várok sokat a lemezeiktől, csak egy-két jó számot, de a Doorral ezt is sikerült alulmúlniuk. Még azokat a számokat is kiherélték a lemezen, amik eredetileg tetszettek a kislemezekről. Szóval ez azért megmaradt bennem.
2009 eleje nem ígérkezik rossznak. Most januárban egy új Sakamoto Maaya albummal kezdtünk, amit majd meglátunk, hogy meddig fog jutni a következő listán - mindenesetre a japánok szeretik. Februárban pedig egy Otsuka Ai DVD érkezik, de jönnek majd természetesen mások is sok érdekességgel.. Például a mai napon egy Koda Kumi album is megjelent, bár én őt annyira nem szeretem.

 

Akik nem unták még meg a szövegelésemet, azok a következőkben megtudhatják, hogy pontosan kiket és mely számokat hallgattam a múltévben. Igazából ez már inkább csak nekem érdekes, de ha valaki kicsit is kíváncsi rá, akkor azért fussa át a neveket és a címeket. ;)

Szóval grafikonokkal kezdünk. A grafikonokon negyedéves bontásban látható a 2008-as év. Ők azok akiket legtöbbször hallgattam. Az év első és második felét külön grafikonokba helyeztem, mert nem igazán összehasonlíthatóak, tekintve hogy az év második felében sokkal kevesebb időm jutott zenehallgatásra. Ez látszik például az első előadó (Otsuka Ai) számain is: az első negyedévben 728-szor hallgattam őt (ez itt a legkisebb érték), a másik grafikonon pedig a legnagyobb érték csak 595, amit a negyedik negyedévben hoztam össze.
Azoknál az előadóknál ahol nincs adat, az azt jelenti, hogy az év abban a szakaszában nem kerültek be az első tízbe, helyettük volt más. A grafikonok mögött egyébként semmi furmány nincs, last.fm adatok és google docs kombináció látható itt. Internet Explorer alatt nem biztos, hogy minden jól jelenik meg..

..........

 

A legérdekesebb a grafikonokon, hogy Onitsuka Chihiro folyamatos esést produkált nálam egész évben, ami abból a szempontból érthető, hogy nem is jött ki szinte semmivel sem. Az egyetlenegy darab kislemeze sem tudott sokat javítani a képen az év második felében, ezért Chihiro helyét már Sakamoto Maaya vette át a második grafikonon. Ő inkább az év közepén volt erős nálam.
Otsuka Ai végig a toppon volt és az évvégére még bele is tudott erősíteni az új albumával. Ennek ellenére annyira nem voltam vele megelégedve, persze őt mindig szívesen hallgatom. ^^ Majd látni fogjuk, hogy leginkább a régi dalai hódítottak 2008-ban, ami nem meglepő hiszen azok a kedvenceim..
Érdekesség még ayaka eltűnése az év második felében. Yaida Hitomi viszont elég szépen betámadt helyette, ami annak is köszönhető, hogy csak ebben az évben (2008) kezdtem el vele ismerkedni. Hitomi 2008-as albuma nem volt olyan rossz egyébként, már majdnem be is raktam a listába, de a régiekhez képest nem produkált sok fejlődést, így inkább kihagytam. Yaida Hitomin kívül egyébként még Amuro Namie és Kuraki Mai az új jövevények, akik bekerültek az első tízbe.
Hamasaki Ayumit az év közepén kevesebbet hallgattam, de a végére beleerősített a gigantikus nagy válogatás albumával. Akik csak most ismerkednek Ayumival, azoknak kiemelten ajánlott kiadvány.
A Do As Infinity és Rie fu néha benéz a listára, YUI pedig az évvégére kicsit feljött, ami elsősorban a válogatás albumának köszönhető.
A FictionJunction YUUKA 2008-ban csendben volt, így nem túl meglepő, hogy helyette másokkal (Angela Aki és Bonnie Pink) találkozhatunk.

........

 

És akkor most jöhetnek a legtöbbet hallgatott dalok, ami szerintem a legérdekesebb téma (gonoszan a végére hagytam).
Az első (nagyobb) csoport az egész évet mutatja, a második pedig csak az év második felét (az év első feléről nincsenek adataim).

122 Lisa Miskovsky - Still Alive (The Theme from Mirror's Edge)
116 Otsuka Ai - Hoshikuzu
108 Erika - Destination Nowhere
100 Onitsuka Chihiro - Ash on This Road
100 Otsuka Ai - Haneari Tamago
100 Otsuka Ai - Friends
99 ayaka - Te wo Tsunagou
94 Kuraki Mai - Ichibyou Goto ni Love for you
94 Otsuka Ai - tears
91 Utada - Devil Inside

122 Lisa Miskovsky - Still Alive (The Theme from Mirror's Edge)
94 Kuraki Mai - Ichibyou Goto ni Love for you
67 Aragaki Yui - Make my day
60 Yaida Hitomi - Chain
60 Otsuka Ai - Friends

Húha most aztán jól lebuktam, hogy nem csak japán előadókat hallgatok. És bizony, Lisa Miskovsky nem igazán japán, viszont nincs mit tagadni, kissé rákattantam a dalára. >.< (bővebben)
A vizuálisabb típusok a linkre kattintva meghallgathatják a dal rövidített verzióját és megnézhetik a kicsit béna klipet. Itt pedig a teljes szám hallható, úgy valamivel azért jobb.
Azért a klipen sokat dobott volna, hogy ha véletlenül Tokióban forgatják, úgy jobban illett volna a játékhoz és a hangulathoz is. A dalban külön felhívnám a figyelmet a következő dalszövegrészletre:
I've learned to lose
I've learned to win
I've turned my face against the wind

Egyszerűségében óriási.

Egyébként a lista két részre osztható. Jelen vannak a nagy kedvencek is (Onitsuka Chihiro és Otsuka Ai), és különböző előadóktól azok a dalok, amik nagyon jól sikerültek. Ott van például Erikától a Destination Nowhere, az Ichibyou Goto ni Love for you és a Make my day is.
Otsuka Ai és Onitsuka Chihiro dalaira jellemző, hogy azok olyan jól sikerültek és annyira tetszenek, hogy jövőre is várhatóak a listára..

Remélem, aki végig bírta olvasni a bejegyzést, az nem bánta meg, bár minden elképzelhető.. :D
Ennyi, 2010-ben újra itt. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://otakusound.blog.hu/api/trackback/id/tr12825789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

foodlfg 2009.01.28. 16:16:01

Kiegészítés még a bejegyzéshez, hogy ugyan találhatók utalások az egy évvel ezelőtti listámra benne, de az csak azoknak szól, akik olvasták, mert azóta sajnos elveszett. :(

KTamas · http://ktamas.com/ 2009.01.29. 09:15:00

Váá erről az origáról megint lemaradtam. Viszont még csak 3 perce nezem a koncertfelvételt és már többször beleborzongtam, nagyon durva...

foodlfg 2009.01.30. 10:47:36

@KTamasEnty:
Nem is értem, hogy miért nem egy teljes koncert DVD-n adták ki. Vagy csak ilyen rövid lett volna a koncert ? Nem valószínű. :S

süti beállítások módosítása