Amellett, hogy a Chinese Odyssey 2002 a valaha készített egyik legjobb és legszínvonalasabb hongkongi vígjáték, feltétlenül figyelmet érdemel a zenéje is, ami szerves részét képezte az alkotásnak. Sajnos a film csak azok számára élvezhető és értékelhető igazán, akik otthon vannak a hongkongi filmvilágban és van egy kevéske fogalmuk arról, hogy mi is az a kínai opera, így aki nem veszi észre a korábbi filmekre történő utalgatásokat, annak a számára összevisszaságnak fog tűnni. A felhangzó fantasztikus hangulatú zenékről csak szuperlatívuszokban lehet beszélni, a modern alapokon nyugvó, de tradícionális hangszereket felvonultató, vidám dalok nagyszerű atmoszférát teremtenek, amit csak tetéz az, hogy remekül átjön a színészek forgatáskori jókedve, látszik, ahogy közelállnak ahhoz, hogy elnevessék magukat a bolondozás közben. A dalok olyan nagyságok előadásában hallhatóak, mint Faye Wong, Vicki Zhao, Tony Leung és Chang Chen. Talán az utóbbi az egyedüli kivétel, bár a kissé hamis orgánuma pont beleillik a könnyed dalocskába.
Kezdetként itt van a kínai operát utánzó jelenet, az oldaltörés után pedig további három klip következik:
Faye Wong és Tony Leung duettje:
Vicki Zhao és Chang Chen előadásában majdnem ugyanaz (külön felhívnám a figyelmet Chang rappereket utánzó bohóckodására)
egy röpke jelenet a filmből, amiben 1:57 körül hangzik fel a talán leghíresebb dal
Utolsó kommentek