A Sayounara Arigatou személyében itt most egy igazi zenei csemegét tisztelhetünk!
Az előadó Natsukawa Rimi, aki okinavai zenei elemeket ötvöz modern hangzással a dalaiban, habár lehet találkozni okinavai hatásokat mellőző dalokkal is tőle. Szerencsére a Sayounara Arigatou nem ilyen. Nagyon jól kihallatszik belőle az okinavai stílus, főleg a hagyományos sanshin*, három húros hangszernek köszönhetően.
Nem ismerem egyébként teljes mértékben az énekesnő életművét, de eddig szinte csak hasonló, nyugodt hangvételű, könnyen fogyasztható, kellemes dalokkal találkoztam tőle. Természetesen ez nagyon rendben is van így, különösen ha olyan jól vegyíti a népi elemeket a zenéjébe, mint ahogy ezt a Sayounara Arigatou-ban hallhatjuk. Mondjuk nem lehet túlzottan nehéz neki, hiszen az okinavai régióban** nőtt fel.
Ebben az évben csak egy kislemezzel (Inochi no Oto) és egy válogatás albummal (Ai no Uta) találkozhattunk az énekesnőtől, amin megtalálható az itt lent hallható Sayounara Arigatou Ama no Kaze változata is (a dal két változatát külön kislemezeken adták ki 2005-ben és 2006-ban).
Érdemes figyelni, hogy az uniformizált hangszerelés miatt mennyit is veszít a dal eredeti bájából. Igazán szeretem a zongorát, de ezt a dalt felesleges "elrontani" vele (ebben a verzióban hangsúlyosabb). Van, amit nem érdemes ennyire hagyományos stílusokba kényszeríteni..
Persze soha rosszabb dalt Natsukawa Rimitől. :)
Natsukawa Rimi - Sayounara Arigatou ~Ama no Kaze~ (夏川りみ - さようなら ありがとう ~天の風~) dalszöveg |
**Az Okinava Japán legdélebbi megyéinek egyike és többnyire kisebb-nagyobb szigeteket foglal magába. Gondolom a nevét pedig a legnagyobb szigetről, Okinaváról kapta.
*a wikipédiában bóklászva több fajtáját is találtam ennek a hangszernek, de nekünk elég lesz ez az elnevezés is. Persze aki tudja, hogy pontosan milyen hangszerek szólalnak meg a dalban, ne tartsa vissza. :)
Utolsó kommentek