O七a力uS口und

Önkényesen kiragadott szemléltető videók az ázsiai könnyűzene történetéből. Tudod-e, milyen volt a japán diszkókorszak? Hogy mire táncolnak most Hongkongban? Vagy mit keres Torgyán doktor a koreai zenecsatornákon? - Megmutatjuk!

kedvencünk

Utolsó kommentek

  • 404: japan-trend.blogspot.hu/2014/06/nyarkoszonto-nyeremenyjatek-nyerj-egy.html nyerj egy eredeti kat-... (2014.06.16. 22:45) U-KISS - Standing Still
  • ++ CooL ++: Meg van az összes albuma ês azt kell mondanom hogy yiruma egy zseni....:) (2013.04.26. 22:54) Yiruma
  • foodlfg: @esztokam: Hát ha bekerülnének, akkor talán lenne esélyük... Vannak rajongóik, az igaz. Viszont n... (2012.11.21. 13:30) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • esztokam: @foodlfg: Szerintem érdekesebb, mint az elmúlt két évben jelölt EXILE. A lányok nemzetközi rajongó... (2012.11.21. 12:56) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • foodlfg: áh, az AKB nem érdekes annyira a külföldieknek. De ha valami csoda folytán történne is valami, ak... (2012.11.21. 10:58) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • reiko13: én nagyon szeretem őket,és szerintem nem azért ilyen népszerűek mert a seggüket rázzák,hanem mert ... (2012.11.14. 18:38) 9 pár formás láb
  • esztokam: @Gianni7: én nem merek lelkesedni. Majd ha meghallgattam az egész minialbumot és még mindig tetszi... (2012.11.05. 07:13) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Teljesen vállalható. Ráadásul ha a fiúk rendesen befutnak Indoznéziában, az szép piacot nyithat ne... (2012.11.03. 22:31) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Óriási. És szerencsére a japán piacra koncentrálva még a stylistokat is visszafogták. (2012.10.29. 21:43) SHINee - Dazzling Girl
  • Gianni7: Ööö... Hát izé... Ez a feldolgozás elég khm... meredek? Nem találom a jó szót. :D (2012.10.29. 21:33) Comic Boyz - Hey! Ha!, avagy a Ketchup Song Tajvanon
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Amennyiben poénnak szánták, még elmegy :) (2012.10.28. 11:12) Scandal - DobonDobondo no theme
  • Gianni7: Juj, meg kell védenem őket! :) Szerintem semmivel sem rosszabbak (de nem is jobbak) a szépreményű... (2012.10.25. 21:12) BTOB - Irresistible Lips
  • Gianni7: @Zsike Erzsébet Hozsváth: Eredetileg úgy volt, hogy decemberben. Nemrég viszont már olyan hírek is... (2012.10.17. 19:20) Budapest Bollywoodban
  • : És Aamir mikor érkezik ? :O (2012.10.17. 14:35) Budapest Bollywoodban
  • foodlfg: Támogatom! Én még magamra sem szeretek költeni nem hogy még nőkre... :D Egyébként szétröhögtem m... (2012.10.16. 16:32) miss A - I don't need a man
  • esztokam: @foodlfg: ebben a pillanatban jutott a tűréshatárom végére. Az X-faktor is ezzel a számmal csinált... (2012.10.14. 22:41) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: Nem volt semmi ez a negyven perc! Egyébként egyet értek. A japánokat látványosan nem érdekli szint... (2012.10.14. 14:59) Amuro Namie - A 20. évforduló
  • foodlfg: Hát azért elég szégyellni való, hogy idáig jutott ez a Gangnam Style őrület. Nagyon jó mutatja n... (2012.10.08. 16:42) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: @Gianni7: nem mondod komolyan? és igen, megnéztem. Az egy dolog, hogy nem értek vele egyet, a kövé... (2012.08.23. 09:20) PSY - GANGNAM STYLE
  • Gianni7: Sőt, egy nap arra értem haza, hogy este a hazai tv2-n a Tények című kékfény-bulvárműsorban is róla... (2012.08.22. 18:19) PSY - GANGNAM STYLE
  • Utolsó 20

Címkék

Mutasd meg mindet!

YUI - Life

2008.12.13. 12:00 | foodlfg | 10 komment

Címkék: 2005 japán yui urban klipek

Ennél a YUI-s bejegyzésnél az volt a célom, hogy olyan klipet válasszak, ami nem a legújabb és olyat, ami nem feltétlenül a kedvencem..
Hát ez nem sikerült. :D


YUI - Life (dalszöveg magyar fordítása Asuka jóvoltából)

..Ugyanis a két feltétel üti egymást, de annyi baj legyen. (:
Nem csak azért szimpatizálok Yuival, mert nagyjából ugyanannyi idős, mint én, hanem azért is, mert Yui azon kevés előadók közé tartozik, akiket már a karrierjük elején megismertem. Yui karrierje 2004 végén kezdett beindulni az első kislemezével, pont akkor, amikor én is komolyabban elkezdett ismerkedni Japán zenei világával.

Amikor először hallgattam tőle a Feel My Soult (második kislemeze), akkor még nem gondoltam, hogy ekkora karriert fog befutni, bár a dal már akkor is nagyon tetszett. De ahogy jöttek az új kislemezei, csak nem akart alábbhagyni a lelkesedésem Yui irányába. Igaz eleinte még nem figyeltem rá annyira, de később ez nagyon gyorsan változott. Yui annyira meggyőző színvonalat hozott, hogy az első From Me to You albuma 2006 legnagyobb meglepetése és az év egyik legjobb albuma lett nálam. Ezért akinek tetszik a Life, annak kiemelten ajánlott album (meg úgy egyébként is).
Yuival kapcsolatban van még egy dolog, amitől a zenéje és ő maga is nagyon könnyen megszerethető. Mifelénk csak úgy hívjuk őt, hogy ő "a lány a szomszédból". De tényleg, az egyszerű, visszafogott, hétköznapi karakterével egy új színt hozott a japán popvilágba, ami nagyon jól visszatükröződik a zenéin és a klipjein is. Mivel Japánban járunk és átlagos, mindennapi hangulatot visszatükröző dolgokról van szó Yui kapcsán, ebből egyenesen következnek a városi képek a klipekben. Ami mindig egy óriási vonzerőt jelent számomra -ha valaki már olvasgatott engem itt az OtakuSoundon, akkor már tudhatja-.

Yuit az utóbbi időben bírálták -megjegyzem nem alaptalanul-, zenéi egyhangúvá válásával, és azzal, hogy az énekhangja nem feltétlenül üti meg az élőkoncerteken elvárható szintet.
A dalaival kapcsolatban sajnos én is ezt tapasztaltam. Valahogy szerintem látva Yui sikerességét a kiadó kicsit már túlerőltette őt.. Bár az évenkénti egy album kiadása nem szokatlan a japán előadók körében, de ez a legtöbb esetben a kreativitás rovására megy, ami sajnos nagyon is jól hallható a lemezeken. Talán ennek is köszönhető, hogy most kicsit pihentetik őt, ami a zenéjének biztos nem fog ártani.
Yui hangjáról viszont nincs mit sokat vitatkozni, kétségtelen, hogy nem a legerősebbek közé tartozik, viszont ez senki se zavarjon, mert az ő dalaihoz ez inkább pozitívum, mint negatívum. Igaz, ha élőkoncertre mennék, akkor nem Yui lenne az első a listámon.

Mindezek ellenére Yuit nem lehet nem szeretni. Nem azért mert aranyos, hanem azért mert olyan mint mi. Sikerei ellenére sohasem tudtam nagy sztár előadóként tekinteni rá, és ez szerintem a jövőben is így lesz. :)

Még több információ magyarul Yuiról neko-chan megújult oldalán, a yui-fan.extra.hu-n.

A bejegyzés trackback címe:

https://otakusound.blog.hu/api/trackback/id/tr70802013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MP33PORTAL · http://downlinkz.com 2008.12.13. 18:17:18

Jó szám volt :) És YO is néz ki ez a YUI :D

SzocsO 2008.12.16. 15:29:25

Na végre valami a kedvencem ről : )
Nekem is az egyik első kedvencem Ázsiából, hát van egy két koncertem tőle, a stúdióhoz képest tényleg elég elmászik, de meg lehet hallgatni a kanadai "másolatát", Avril Lavigne korai koncertjein olyan hamisan énekel - na jó, nem csak ott - hogy hallgatni is szörnyű - bár őt nem is hallgatom annyira.
Ellenben rettenetes jó számokat ír, - ha ő írja, nagyon remélem, legalábbis ezt írják - Anouk mellett a másik kedvenc slágerzenés női dalszerzőm, bár a negyedét tudná itthon valaki, még hallgatnék is magyar popzenét.
Személy szerint a Skyline a nagyonnagy kedvenc, nem tudom megunni, sztem az egyik legjobb száma; most jött ki valami single-gyűjteményszerű CD-n, ami amúgy sajnos nem egy nagy durranás, az előtte kijött I Loved yesterday-en is lehetett volna még mit csiszolni, meg hát értem én, hogy ez tiniknek szól, meg romantikusabb lelkületű hölgyemény, de a 10 dalból 5 úgy kezdődik hogy love, love you, stb. Lehetne egy kicsit progresszívebb is, de hát még csak 22 éves kb, asszem ne várjunk el tőle és a japán zenegyártástól többet egyelőre : )
Nagyon várom mindenesetre a következő lemezt!

foodlfg 2008.12.16. 16:39:12

Nem lett annyira rossz az a My Short Stories válogatás lemez. Akik nem ismerik YUI-t, azok szerintem nyugodtan meghallgathatják. Már csak azért is, mert természetesen régebbi dalok is kerültek rá és azok kivétel nélkül kedvencek.
Persze YUI első albumát, a From Me to You-t semmi sem tudta beelőzni eddig. Az a favorit. Főleg, ha az ember YUI korai klipjeit nézi hozzá.. pl az It's Happy Line klipje nagyon szuper. ^^
Mondjuk nem nagyon lehet nagyon rossz dalokba futni YUI kapcsán, csak egy idő után már ismerősek lesznek az új dalok is. Azért remélem, hogy YUI mostanában jól van és pihenget. A kis szünet biztos jót fog tenni neki. :)

Avril Lavigne-t passzolom, nem nagyon ismerem. xD

foodlfg 2009.01.11. 11:51:23

Kiegészítettem a bejegyzést neko-chan Yuis oldalának linkjével. :)

neko-chan 2009.01.18. 14:12:53

Köszi a reklámot, foodlfg :D

A LIFE a lehető legjobb választás kezdőknek, a klipje meg sztem YUI eddigi legjobbja :) A MY SHORT STORIES király válogatás, bár sosem voltak tökéletesek a lemezei, mégsincs olyan száma, ami ne tetszene, nekem az I LOVED YESTERDAY-el se volt semmi bajom. Azzal mondjuk egyetértek, hogy egy kissé túlhajszolta a kiadó, ideje volt már a pihenőnek, abban biztos vagyok, hogy a jövőben sok jót fogunk hallani tőle. :)

SzocsO: "meg hát értem én, hogy ez tiniknek szól, meg romantikusabb lelkületű hölgyemény, de a 10 dalból 5 úgy kezdődik hogy love, love you, stb."
Én viszont nem értem, a dalszövegeit mindig is nagyon szerettem, és igazából nincs is annyira sok kimondottan szerelmes nótája, legalábbis semmivel sem több, mint bármelyik előadónak.

foodlfg 2009.01.18. 21:13:54

Nincs mit ^^ Tetszik az oldalad, ezért linkeltem. :)

Asuka · http://japandalszoveg.freeblog.hu/ 2009.05.10. 19:43:43

A Life a kedvencem Yuitól O.O Nekem a From me to you és az I Loved yesterday a két kedvenc albumom. És a visszatérése is jóra sikeredett az Againnel, tényleg jót tett neki ez a kis pihenő.

foodlfg 2009.05.12. 16:01:29

@Asuka:
Szerintem kevesen vannak, akiknek ne tetszene ez a szám. :D És gondolom a Bleachnek hála sokkal többen is ismerik, mint egyébként tennék, ami jó.

Már korábban kinéztem a Life dalszövegfordításodat.
Linkelhetem itt a blogunkon a klip alatt ?

foodlfg 2009.05.12. 16:39:30

Köszi ^^

Általában nem szoktunk ilyesmiket megkérdezni, de ha már erre jártál, gondoltam azért mégis.. :)
süti beállítások módosítása