Bár blogunk az ázsiai könnyűzenére fókuszál, ha már szerepelt nálunk Kína első számú szopránja, akkor igazán tehetünk egy rövid kitérőt az Ensemble Ditto kedvéért is. Hat muzsikus, mind saját komolyzenei karrierrel, nyaranta összeáll néhány nap és előadás erejéig - ők a Ditto kamarazenekar (Ensemble Ditto). Leszámoltak azzal a tévhittel, hogy a komolyzene unalmas, és csak besavanyodott, koravén előadók művelik. Koreában elsöprő sikert arattak, ebben persze oroszlánrésze volt a stílusra nem jellemző körítésnek és reklámkampánynak is. Ezen kampány részeként szabályos videoklipet forgattak, népszerűsítendő a június 27-28 között Szöulban megrendezett Ditto Fesztivált.
Meg tudják szólítani a klasszikus zenét nem ismerő fiatalabb korosztályt, és bár a konkurencia azon élcelődik, hogy fellépéseiken a poszterek jobban fogynak a hölgyek körében, mint a CD-k, tehetségük előtt még legádázabb kritikusaik is fejet hajtanak. Mára a mainstream média szereplőivé váltak, sikítozó rajongók hada fogadja őket, cameo szerepet kapnak szappanoperákban, és reklámszpotra is vállalkoztak egy kávémárka kedvéért. Erről a zenekar vezetője, Richard Yongjae O’Neill, Korea hegedűművész-sztárja így beszél:
"Sokat gondolkoztunk ezen, mielőtt belevágtunk. A zene az első, ez nem lehet kérdés egy percig sem. Ugyanakkor hisszük, hogy a klasszikus zene mindenkié, nem lehet a tömegektől távol, elefántcsonttoronyba zárkózva játszani. Azt akarjuk, hogy legyen bárki számára elérhető. Számomra a komolyzene olyan, mint a vallás. Annyira el akarok mélyülni benne, amennyire csak lehet, és szeretném megosztani ezt másokkal."
via The Korea Times
Utolsó kommentek