Utolsó kommentek

  • 404: japan-trend.blogspot.hu/2014/06/nyarkoszonto-nyeremenyjatek-nyerj-egy.html nyerj egy eredeti kat-... (2014.06.16. 22:45) U-KISS - Standing Still
  • ++ CooL ++: Meg van az összes albuma ês azt kell mondanom hogy yiruma egy zseni....:) (2013.04.26. 22:54) Yiruma
  • foodlfg: @esztokam: Hát ha bekerülnének, akkor talán lenne esélyük... Vannak rajongóik, az igaz. Viszont n... (2012.11.21. 13:30) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • esztokam: @foodlfg: Szerintem érdekesebb, mint az elmúlt két évben jelölt EXILE. A lányok nemzetközi rajongó... (2012.11.21. 12:56) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • foodlfg: áh, az AKB nem érdekes annyira a külföldieknek. De ha valami csoda folytán történne is valami, ak... (2012.11.21. 10:58) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • reiko13: én nagyon szeretem őket,és szerintem nem azért ilyen népszerűek mert a seggüket rázzák,hanem mert ... (2012.11.14. 18:38) 9 pár formás láb
  • esztokam: @Gianni7: én nem merek lelkesedni. Majd ha meghallgattam az egész minialbumot és még mindig tetszi... (2012.11.05. 07:13) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Teljesen vállalható. Ráadásul ha a fiúk rendesen befutnak Indoznéziában, az szép piacot nyithat ne... (2012.11.03. 22:31) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Óriási. És szerencsére a japán piacra koncentrálva még a stylistokat is visszafogták. (2012.10.29. 21:43) SHINee - Dazzling Girl
  • Gianni7: Ööö... Hát izé... Ez a feldolgozás elég khm... meredek? Nem találom a jó szót. :D (2012.10.29. 21:33) Comic Boyz - Hey! Ha!, avagy a Ketchup Song Tajvanon
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Amennyiben poénnak szánták, még elmegy :) (2012.10.28. 11:12) Scandal - DobonDobondo no theme
  • Gianni7: Juj, meg kell védenem őket! :) Szerintem semmivel sem rosszabbak (de nem is jobbak) a szépreményű... (2012.10.25. 21:12) BTOB - Irresistible Lips
  • Gianni7: @Zsike Erzsébet Hozsváth: Eredetileg úgy volt, hogy decemberben. Nemrég viszont már olyan hírek is... (2012.10.17. 19:20) Budapest Bollywoodban
  • : És Aamir mikor érkezik ? :O (2012.10.17. 14:35) Budapest Bollywoodban
  • foodlfg: Támogatom! Én még magamra sem szeretek költeni nem hogy még nőkre... :D Egyébként szétröhögtem m... (2012.10.16. 16:32) miss A - I don't need a man
  • esztokam: @foodlfg: ebben a pillanatban jutott a tűréshatárom végére. Az X-faktor is ezzel a számmal csinált... (2012.10.14. 22:41) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: Nem volt semmi ez a negyven perc! Egyébként egyet értek. A japánokat látványosan nem érdekli szint... (2012.10.14. 14:59) Amuro Namie - A 20. évforduló
  • foodlfg: Hát azért elég szégyellni való, hogy idáig jutott ez a Gangnam Style őrület. Nagyon jó mutatja n... (2012.10.08. 16:42) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: @Gianni7: nem mondod komolyan? és igen, megnéztem. Az egy dolog, hogy nem értek vele egyet, a kövé... (2012.08.23. 09:20) PSY - GANGNAM STYLE
  • Gianni7: Sőt, egy nap arra értem haza, hogy este a hazai tv2-n a Tények című kékfény-bulvárműsorban is róla... (2012.08.22. 18:19) PSY - GANGNAM STYLE
  • Utolsó 20

Címkék

Mutasd meg mindet!

Koreai énekesnő Amerikában

2009.08.13. 16:00 | foodlfg | 5 komment

Címkék: japán korea 2009 boa

Lássuk be, hogy az ázsiai könnyűzene csak elég kis pontként jelentkezik a nyugati világban élők szemében. Egy elszigetelt világról van szó, amit a nyelvi nehézségek és a nagy zenei kiadók monopóliuma még inkább erősít. Többek közt ezért is létezik a mi kis blogunk, hogy ezen változtassunk.

Nagyon kevés az olyan előadó, akinek van esélye és ambíciója egészpályás letámadásba kezdeni a külföldi, nyugati piacokon is. Ezen kevesek közé tartozik BoA, akinek már van tapasztalata az ilyesmiben.


BoA - Energetic

Tudniillik BoA a karrierje folyamán nagyon jól eladható produktumnak bizonyult. Egy vonzó koreai lány, akit viszonylag rugalmasan az éppen aktuális, vagy előreláthatólag jövedelmező trendekhez lehet idomítani.
Kezdetekben természetesen Koreában aratott sikert, később pedig nagyon jól el tudták adni Japánban is. Lehet, hogy még ők sem gondolták volna, hogy ennyire ráéreznek a japánok a kis koreai lánykára. BoA olyat vitt véghez Japánban, amit előtte nem sokan, amihez természetesen azért ő is hozzájárult, viszont nem szabad lebecsülni a mögötte munkálkodó menedzsment és zenészek profizmusát sem.

Talán ezért is gondolhatták, hogy a Japánban is nagy népszerűségre szert tett énekesnő dobbanthatna az amerikai piacon is, és hogy csináljunk neki egy albumot. Hát csináltak.

Múltév második felében BoA már hivatalosan is, egy amerikai piacra optimalizált kislemezzel megkezdte hódító útját. Ez évben pedig már egy albumot is összehoztak neki. Erről az albumról látható itt az Energetic című szám, aminek igazából már nem sok köze van Ázsiához, ahogy az albumnak sem, de BoA miatt azért mégis érdekes.

BoA ezen az új albumán soha nem látott változásokon ment keresztül, még úgy is, hogy azért már hallhattunk tőle hasonló számokat, de ebben az esetben az egész album annyira egy irányba mutat, hogy nem lehet összehasonlítani az előző lemezeivel.
Pontosan ez a legnagyobb hibája is ennek a lemeznek, hogy fájdalmasan egyhangú, emellett pedig teljesen leegyszerűsített, rövid számokat pakoltak rá. No de, azért nem katasztrofálisan rossz album ez, csak láttunk már sokkal kreatívabbakat is például a méltán népszerű Utada Hikarutól, aki szintén megkísérelt már párszor betörni az amerikai piacra..
Akik szeretik az ilyesfajta dance hangzást, mint ami az Energeticben hallható, azoknál működhet ez a lemez.

Mindezek ellenére, nem túl meglepő módon az album nem zavart túl sok vizet amerikában, de arra mindenképpen jó volt, hogy BoA-t behozza a köztudatba. Érdekes módon még Lengyelországban is adtak a rádiók némely számot róla. Az mondjuk plusz poén, hogy vajon Európába miért csak amerika felől vezet út..

Ettől függetlenül BoA személyét nem tartom túl sikeresnek a nyugati piacon. Egyszerűen túl sablon előadónak tűnik, akinek nincs egyénisége, csak egy kis felvett amerikai akcentusa, amivel vagánykodni próbál az interjúk alatt, de igazából nem hiteles. Ahogy az albuma mögött, úgy mögötte sincs tartalom.
Nem érzem magabiztosnak ebben a hódító szerepben őt. Azt mondjuk meg kell hagyni, hogy ő még így is tovább jutott, mint az ázsiaiak többsége. Ilyenkor azért jól jön, hogy BoA egy eléggé könnyen alakítható előadó, de ez még szerintem nem elég.
Persze majd meglátjuk, hogy hogy alakul BoA jövője. Mindenesetre kíváncsi lennék, hogy a koreai rajongói mit szólnak hozzá, hogy a kedvencük egyre távolabb kerül tőlük..

 

Energetic dalszöveg:

Oh oh oh oh oh oh oh
Report to the dance dance dance floor
Oh oh oh oh oh oh oh oh
Report to the dance dance dance dance dance floor

I'm feelin' so energetic
Don't think y'all will ever get it (4x)

The floor is callin' me
And I don't know what else to do
The energy in here is fire
And the speakers too
See the DJ hittin' that replay
Do what he say and turn me on
Imma do a lotta talkin' with my feet
And the beat and I promise don't need no phone

Put me on (6x)
Report to the dance floor
Put me on (6x)
Report to the dance floor

I'm feelin' so energetic
Don't think y'all will ever get it (4x)

Meet me in the club (4x)

I feel like I'm up there abo- abo- above the clouds
Did you meet my speaker?
Ain't he, ain't he, ain't he talkin loud?

Don't he beat (5x) the floor
Don't he beat (3x) the floor
Don't he beat (5x) the floor
That's that and I ain't gotta say no more

I'm feelin' so energetic
Don't think y'all will ever get it (4x)

Meet me in the club (4x)

Report to the dance floor
Report to the dance floor

Put me on (6x)
Report to the dance floor
Put me on (6x)
Report to the dance floor

I'm feelin' so energetic
Don't think y'all will ever get it (4x)

Meet me in the club (4x)

A bejegyzés trackback címe:

https://otakusound.blog.hu/api/trackback/id/tr771280828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gianni7 2009.08.13. 16:53:13

Az első bekezdésért jár egy jó nagy feketepont :D

Mire véljem ezt, kérem? A világ népességének 60%-a Ázsiában él, mi az hogy elszigetelt? Mi az, hogy elég kicsi pont?!
Az ázsiai zene köszöni szépen, jól elvan magában, a nyugati nélkül.

A milliárdos mandopop piac is jól megvan a nyugati zene nélkül, ahogy Japánban, Koreában is szívesebben hallgatják a saját termést.

Ha ez az első bekezdés egy amcsi blogon jelenik meg, hát megvonom a válllam, hogy na oké, jellemző, mit is várhatnánk tőlük.

Na de ITT?!
És TŐLED?!

Mars a sarokba! ^^

------------------------------------------------------------

BoA-hoz: a régi BoA-t szerettem. Az új már idegen.
Túl amcsis, túl semmilyen.

Ahogy a két koreai nagyágyú, Rain és Se7en is próbált már betörni az US piacra - vagy most épp a Wonder Girls - úgy BoA-nak sincs több esélye. Egész egyszerűen egy amerikai kertvárosi tinit nem lehet ázsiaiakkal megfogni, ez van.

Engem lehet. ^^

"Az mondjuk plusz poén, hogy vajon Európába miért csak amerika felől vezet út..."
Maximálisan egyetértek.

foodlfg 2009.08.13. 17:07:13

Lehet benne valami amit mondasz, de pont nyugatról nézve, ahol most BoA próbálkozik, az ázsiai könnyűzene nem hinném, hogy nagyon ismert. Nem hinném, hogy egy átlag nyugati ember sok ázsiai előadót tudna megnevezni. Kis pont. Megpróbáltam innen közelíteni.
És azért zár világ, mert csak a saját kis berkeiken belül mozognak és valahogy nem tudnak eljutni a világ más tájaira..

Viszont akkor majd azt a "világ" dolgot átírom, mert tényleg (kicsit ? :D) sántít.

Gianni7 2009.08.13. 17:15:26

Egy kicsit mindenképp érdemes lenne pontosítani a bekezdést. :)

Attól, hogy egy átlag nyugati nem ismeri az ázsiai előadókat, attól még az ázsiai zenei szcéna nem kicsi, nem elszigetelt, nem zárt világ.
Max a nyugatiak korlátoltak, de arról nem az ázsiaiak tehetnek. :D

foodlfg 2009.08.13. 17:42:33

Átírtam, így már talán jó. Viszont az elszigetelten nem változtattam, mert szerintem a nyugatiak számára az. Az ázsiaiaknak van mozgásterük ázsiában, de kifelé már nem nagyon terjeszkednek. Persze csak egy irányba elszigetelt, ha így nézzük, mert azért a nyugatiak fel-fel bukkannak Ázsiában is.
De, mit értesz elszigeteltség alatt ?

"Max a nyugatiak korlátoltak, de arról nem az ázsiaiak tehetnek. :D "
Szerintem a nyugatiak sem tehetnek erről, mert így alakították ki a nagy kiadók. Folyamatosan nyomják az emberek arcába a nyugati sztárokat és a szegény nép meg bekajálja, mert nem lát mást. Most meg persze, amikor már kialakultak az ízlések, nehéz változtatni rajta.

Egyébként akartam egy olyan bekezdést is a bejegyzésbe, ami arról szólt volna, hogy hogyan szoktak esetleg Japánból nyugatra kerülni valamilyen szinten az előadók, de ez még plusz tíz sor lett volna és nagyon elvitte volna a témát más irányba, így kihagytam.

A Wonder Girls saját zenéjével ment az usába, ugye ? Csak azért, mert ezt a BoA lányt teljesen kicsavarták. Igazából nem is tűnik ázsiainak a zenéje. Mondjuk amerikaiak írták az albumot, _ahogy_láttam_ , tehát nem meglepő.

Ha valami probléma van, írjatok. :D

SeSam · http://sesam.hu 2009.08.15. 06:55:50

Másról nem akarok nyilatkozni, de a japán zenei színtér szerintem pont, hogy elszigetelt. Az emberek a világ minden területén at a zenét hallgatják, amit a kiadók "az arcukba tolnak". A japánok tehát legalább annyira "korlátoltak" mint a nyugatiak.
süti beállítások módosítása