2004-ben a Main Hoon Na filmzenéje a legrangosabb indiai filmes díjat, egy Filmfare szobrocskát hozott Anu Malik-nak, aki már valamivel több, mint 200 soundtrack-et jegyez. Bollywood egyik legnagyobb kaliberű zeneszerzője, akinek munkássága a Gettómilliomos Oscar-díjas komponistájához, A.R. Rahman-hoz mérhető. A China Gate (1998) című filmhez írt Chhamma Chhamma betétdalát felhasználta Baz Luhrmann a Moulin Rouge-ban, és amikor épp nem zenét szerez, akkor Anu Malik az indiai megasztár, az Indian Idol zsűritagja már négy széria óta. De énekel is, rendszerint csak a kórusban, ahogy a következő, Tumse Milke című számban is.
Main Hoon Na (2004) - Tumse Milke
A Main Hoon Na 2004 egyik legnagyobb kasszasikere volt Indiában, ahol a mozizás közösségi szórakozás: az egész család, a karonülő csecsemőtől kezdve a bottal járó nagypapáig, mindenki felkerekedik egy film kedvéért. Számunkra ezért furcsák a bollywoodi filmek, mert 2,5 óra alatt minden igényt megpróbálnak kielégíteni. A nők kapnak romantikát, a férfiak akciót, a gyerekek poénokat, de mindezt olyan csomagolásban, hogy a tisztességben megőszült családanyák ne botránkozzanak meg a szabados erkölcsök miatt, hogy a gyerekek ne lássanak durvaságot, és hogy lehetőleg az etnikailag és vallásilag sokszínű ország egyetlen csoportját se sértsék. (A témában bővebben lásd a Metropolis magazin Bollywood-különszámát.)
Indiában a sajátos helyi viszonyokhoz az összes nagy nyugati gyártó is alkalmazkodik. 2004-ben a 7Up például a Main Hoon Na és a Tumse Milke betétdal sikerét meglovagolva készítette az alábbi reklámfilmet, az ún. item-song díszletét és jelmezeit is felhasználva.
Utolsó kommentek