Stanley Huang 2005-ben kínos közjáték kíséretében vehette át a kínai nyelvterület legrangosabb könnyűzenei elismerését, a Golden Melody-díjat (a kínai Grammy-t).
A gála előtt a nagyközönség a fejét tette volna rá, hogy a (mandarin nyelven) legjobb férfi énekes díját úgyis a két szupersztár egyike, Wang Lee-Hom vagy Jay Chou kapja. Talán ezért is történhetett, hogy amikor a hongkongi (és így értelemszerűen alapból a kantoni kínait beszélő) Karen Mok színésznő hibás mandarin kiejtéssel és hangsúllyal Wang Lixing-et mondott Huáng Lìxíng (Stanley Huang) helyett, a magát nyeregben, de a nyelvi bakit nem érző Wáng Lìhóng (Wang Lee-Hom) boldogan sétált fel a színpadra átvenni a díjat.
A mandarin és kantoni kínai szépségein túl mindehhez persze kellett egy tévesztő konferanszié, és nyilván az is bezavart, hogy az Egyesült Államokban nevelkedett Lee-Hom tizennyolc éves koráig egyáltalán nem is beszélt kínaiul...
(A következő évben azért Lee-Hom megkapta Golden Melody-díját. Mármint az újabbat, a negyediket.)
Stanley Huang - We All Lay Down in the End
A 35 éves Stanley Huang lassan két évtizedes karrierje a kilencvenes évek legelején indult. Az USA-ban nevelkedett Stanley (összeállva bátyjával és unokatestvérével) importálta Tajvanra az amerikai hip-hop-ot, a 2000-ig aktív L.A. Boyz formáció az újdonságnak számító amerikai hangzásnak köszönhetően vált népszerűvé.
Munkásságukat szemléltető videó alant, szigorúan saját felelősségre.
L.A. Boyz - Baseball O Lay (1993)
Miután az L.A. Boyz befejezte pályafutását, Stanley maradt Tajvanon. Unokatestvére és bátyja is visszament az Államokba, előbbi ma már ortopéd sebész. Stanley bátyjából, Jeff Huangból internet-guru lett, aki később eladta mindenét, hogy Tajvanra milliomosként visszatérve csak a zenélésnek éljen. Azóta a hip-hop-ban utazó Machi frontembere, de a jelek szerint az üzleti életből nem képes kiszállni - a két társával alapított Machi Entertainment mára Ázsia egyik legnagyobb, elsősorban hip-hop/rap előadókra fókuszáló kiadójává vált.
Stanley az L.A. Boyz után szólóban folytatta, de a fiúcsapatban tőle/tőlük megszokott zenei vonallal látványosan szakítva - a kritikusok nem is tudnak azóta belekötni. Dalszerzőként is aktív, bár elsősorban a Machi-nak dolgozik. Nyolc albumon túl Between Stanley címmel önéletrajzi ihletésű könyvet írt az USA-ban felnőtt kínai fiatalemberről, aki egyszerre tartozik két világhoz, miközben egyik sem érzi sajátjának igazán.
2008 végén megjelent We All Lay Down in the End lemezének címadó dala szerepel a poszt elején, ugyanerről az albumról a legnagyobb siker az alábbi Night's Almost Over volt.
Stanley Huang - Night's Almost Over
Utolsó kommentek