Tajvan fenegyereke anno ötödik albumával, az 1998-as Revolution-nel futott be, ekkortól kezdték valódi sztárként jegyezni. Az akkor 22 éves Wang Lee-hom karrierje az alábbi Gong Zhuan Zi Zhuan-nal, a '98-as lemez címadó dalával ér sorsdöntő fordulóponthoz, pedig a védjegyévé vált, a modern popzene és a tradicionális hangzás vadházasságából születő chinked-out stílussal majd csak hat év múlva áll elő.
Wang Lee-hom - Gong Zhuan Zi Zhuan (1998)
Az igazi kezdetekért messzebb kell visszamennünk az időben. Az Amerikában született és nevelkedett Lee-hom már javában egyetemista (zeneművészeti karon), amikor 1995-ben meglátogatja a nagyszüleit Tajvanon. Ha már ott jár, részt vesz a BMG kiadó egyik meghallgatásán, ahol rögtön lemezszerződést kínálnak neki. Így jelenhetett meg az első album, a Love Rival Beethoven, és készülhetett el a legelső Wang Lee-hom klip az azonos című dalhoz.
Wang Lee-hom - Love Rival Beethoven (1995)
A BMG azonban nem sok energiát fektetett a fiú futtatásába, így rövid úton elválnak egymástól. A Decca Records-nál három lemezre szóló szerződést kap, akik az előbb látott szomszéd srác-imidzset azonnal levetkőztetik vele.
Pontosabban magát Lee-hom-ot vetkőztetik le.
Meredek a váltás, nemde?
Wang Lee-hom - Han Wo Yi Qian Bian (1996)
Csillaga hiába volt emelkedőben, kirobbanó sikereket nem tudtak elérni. Ennek egyik oka, hogy a kiadó kérésére sem volt hajlandó otthagyni az egyetemet, így nem tudták maximálisan kihasználni a lehetőségeket.
De csak 1998-ig kellett várni. Az egyetem befejezése után saját kezébe vette a dolgokat, innentől a munkamániás énekes már csak a karrierjére koncentrált. Megszületett a Revolution című lemez, rögtön két Golden Melody-díjat (ez a kínai Grammy) eredményezve.
Elcsépelt, de innentől a többi már tényleg mandopop zenetörténelem.
Utolsó kommentek