Utolsó kommentek

  • 404: japan-trend.blogspot.hu/2014/06/nyarkoszonto-nyeremenyjatek-nyerj-egy.html nyerj egy eredeti kat-... (2014.06.16. 22:45) U-KISS - Standing Still
  • ++ CooL ++: Meg van az összes albuma ês azt kell mondanom hogy yiruma egy zseni....:) (2013.04.26. 22:54) Yiruma
  • foodlfg: @esztokam: Hát ha bekerülnének, akkor talán lenne esélyük... Vannak rajongóik, az igaz. Viszont n... (2012.11.21. 13:30) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • esztokam: @foodlfg: Szerintem érdekesebb, mint az elmúlt két évben jelölt EXILE. A lányok nemzetközi rajongó... (2012.11.21. 12:56) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • foodlfg: áh, az AKB nem érdekes annyira a külföldieknek. De ha valami csoda folytán történne is valami, ak... (2012.11.21. 10:58) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • reiko13: én nagyon szeretem őket,és szerintem nem azért ilyen népszerűek mert a seggüket rázzák,hanem mert ... (2012.11.14. 18:38) 9 pár formás láb
  • esztokam: @Gianni7: én nem merek lelkesedni. Majd ha meghallgattam az egész minialbumot és még mindig tetszi... (2012.11.05. 07:13) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Teljesen vállalható. Ráadásul ha a fiúk rendesen befutnak Indoznéziában, az szép piacot nyithat ne... (2012.11.03. 22:31) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Óriási. És szerencsére a japán piacra koncentrálva még a stylistokat is visszafogták. (2012.10.29. 21:43) SHINee - Dazzling Girl
  • Gianni7: Ööö... Hát izé... Ez a feldolgozás elég khm... meredek? Nem találom a jó szót. :D (2012.10.29. 21:33) Comic Boyz - Hey! Ha!, avagy a Ketchup Song Tajvanon
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Amennyiben poénnak szánták, még elmegy :) (2012.10.28. 11:12) Scandal - DobonDobondo no theme
  • Gianni7: Juj, meg kell védenem őket! :) Szerintem semmivel sem rosszabbak (de nem is jobbak) a szépreményű... (2012.10.25. 21:12) BTOB - Irresistible Lips
  • Gianni7: @Zsike Erzsébet Hozsváth: Eredetileg úgy volt, hogy decemberben. Nemrég viszont már olyan hírek is... (2012.10.17. 19:20) Budapest Bollywoodban
  • : És Aamir mikor érkezik ? :O (2012.10.17. 14:35) Budapest Bollywoodban
  • foodlfg: Támogatom! Én még magamra sem szeretek költeni nem hogy még nőkre... :D Egyébként szétröhögtem m... (2012.10.16. 16:32) miss A - I don't need a man
  • esztokam: @foodlfg: ebben a pillanatban jutott a tűréshatárom végére. Az X-faktor is ezzel a számmal csinált... (2012.10.14. 22:41) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: Nem volt semmi ez a negyven perc! Egyébként egyet értek. A japánokat látványosan nem érdekli szint... (2012.10.14. 14:59) Amuro Namie - A 20. évforduló
  • foodlfg: Hát azért elég szégyellni való, hogy idáig jutott ez a Gangnam Style őrület. Nagyon jó mutatja n... (2012.10.08. 16:42) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: @Gianni7: nem mondod komolyan? és igen, megnéztem. Az egy dolog, hogy nem értek vele egyet, a kövé... (2012.08.23. 09:20) PSY - GANGNAM STYLE
  • Gianni7: Sőt, egy nap arra értem haza, hogy este a hazai tv2-n a Tények című kékfény-bulvárműsorban is róla... (2012.08.22. 18:19) PSY - GANGNAM STYLE
  • Utolsó 20

Címkék

Mutasd meg mindet!

Namie Amuro és a Checkmate!

2011.04.15. 18:15 | esztokam | 7 komment

Címkék: ai japán news 2011 chemistry anna tsuchiya namie amuro after school yamashita tomohisa kawabate kaname

Namie Amuro a 90-es évek eleje óta van jelen a zeneiparban. 1992-ben egy csapatban a SUPER MONKEYS-ban kezdte pályáját, majd 95-ben már szólóban jelentkezett. Elég sok előadóval énekelt együtt és szinte adta magát az ötlet, hogy egy egész kollaborációs albumot adjon ki. Azt hiszem csak 4 új dalt hallhatunk rajta, a többi a vendégek anyagain található meg.

Wonder WomanAI és Anna Tsuchiya. A klipet többen azzal vádolták, hogy költséghatékonyan forgatták. Unalmas, nincs benne semmi. Ilyen hangokhoz miért kellene cifrázni a látványt? Szomorú lenne, ha a dal csak a videóval lenne élvezhető. Szerencsére anélkül is szuper!



UNUSUALYamashita Tomohisa (NEWS). Számomra ez nagyon szokatlan duett, mert a JE nem arról híres, hogy bárkivel közösködjék (még a romantikus duetteket is együtt adják elő a fiúk), most mégis itt van Yamapi. A férfi lenyűgözően fest, tetszik a táncos betét. Ezt tényleg szeretném élőben is látni, legalább a CDTV-be elmehetnének vele.

make it happenAfter School. Furcsa dal. A Vampire Knights jutott róla eszembe a legelején. Érdekes módon maga a klip nem tetszett. Végig azon morgolódtam, hogy miért ilyen színtelen az After School. Mi értelme volt ezzel bemutatni őket Japánban? De ha csak önmagában hallgatom a számot, már tetszik és nem tartanám rossz ötletnek, ha a koreai változatot is elkészítenék.


#1Kawabate Kaname (CHEMISTRY). Ezt szeretem legkevésbé az új dalok közül. (legalábbis azt hiszem ez a 4. új szám). Nézzétek el, hogy nem tudok róla mit írni. Mindig átpörgetem, ha elkezdődik...

Összességében nekem nagyon bejön az album. Nyilvános helyen nem is igen hallgathatom, mert énekelni kezdem, ami 2 okból zavaró: 1. szörnyen halandzsázok japánul, 2. a hangom is katasztrófa. A 13 számból tényleg csak a #1 az egyetlen, amit nem vagyok képes elviselni.

A bejegyzés trackback címe:

https://otakusound.blog.hu/api/trackback/id/tr512809078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2011.04.17. 14:45:47

Az utolsó dal nekem se jött be..

Ne vegyétek kötekedésnek, de nem értem, hogy a japán neveket miért fordított sorrendben írtátok...a családnév lenne az első:

Namie Amuro: Amuro Namie             安室 奈美恵
Anna Tsuchiya: Tsuchiya Anna (Cucsija Anna) 土屋 アンナ

esztokam 2011.04.17. 15:08:32

@安徳拉希: nem veszem kötözködésnek. Vannak olyan japán nevek, amiket így szoktam meg és egyszerűen nem tudom a helyes sorrendben leírni és kimondani őket. Tudom, hogy valójában Amuro Namie és Tsuchiya Anna lenne, de fordítva égtek belém. Ayumi Hamasakit sem tudom normálisan leírni...

foodlfg 2011.04.21. 07:06:02

@安徳拉希: Én alapból mindent rendes sorrendben írok, ahogy a japánok használják. És általában ez is lenne az alap itt... :D
A címkék esetében az egészet Gianni rontotta el már az elején. Nekem meg nincs kedvem átirkálni azokat.

Gianni7 2011.04.21. 09:41:39

@安徳拉希: Sok esetben olyan előadóról születik egy poszt, aki egyáltalán nem ismert idehaza, főleg nem széles körben. Ha valaki egy-egy bejegyzésen felbuzdulva utána akarna keresni, az angol nyelvű fórumokra és a név ott elterjedt alakjára kell majd hagyatkoznia. Bizonyos esetekben csak összezavarnánk a sorrend variálásával (és a korrekt átírással). Nem szép, de praktikus.

- És ahogy Esztók is írja, vannak előadók, akiknek a neve még a legfanatikusabb rajongóknál is az angolszász formában rögzült.
(Én pl. ismeretlenül az életben nem fejteném vissza, hogy a helyesen Pak Csinjong nevű úriembert Jin-young Park név alatt kell keresnem.)

Ami inkább gond, hogy csak mert a japán (ahogy a kínai, koreai, thai és sorolhatnám) értelemszerűen nem használ kis- és nagybetűket, a tulajdonneveket és dalcímeket finoman szólva nem elegáns következetesen csupa kis- vagy csupa nagybetűvel írni.
Ha már az alapoknál tartunk, akkor a magyar helyesírás minimuma lenne itt az alap...

@foodlfg: Már nem azért, de ahány japán témájú posztot én írtam, az kb. fél tucat lehet összesen. Átirkálom én, ezen nem múlik. :)

foodlfg 2011.04.21. 20:53:33

@Gianni7: Jó, irkáljad. Nincs is sok ilyen elrontott címke... Lehet, hogy van is ilyen címke átnevezés funkciója a blog.hunak és akkor nem kell egyenként minden bejegyzésben (nemcsak a tiéidben) átírni.

Viszont, amit a névsorrenddel kapcsolatban írsz, az japánok esetében pl nem feltétlenül igaz. A generasia wiki, a tokyohive (ezek jelentős angol oldalak a témában), AKBs fórumok (magyar külföldi), ők mind az eredeti sorrendet használják.
Így aki eredeti sorrenddel keres, jobb találatokat is kaphat (nem mindenhol). Bár mondjuk ez a google esetében tök mindegy, viszont hosszútávon mindenképpen jobban megéri valakinek a hagyományos sorrendet használnia, már csak azért is, mert némely esetben az angolosok nem fordítják meg a sorrendet, ami csak összezavarja az embert.
Többek közt ezért is írjuk mi így alapból a neveket. (Angela Aki kivétel!)

Kisbetűs tulajdonnevek vannak bőven, de csak a régi bejegyzésekben. Azokat pedig szintén lusta vagyok átirkálni (sok bejegyzést teljesen át kéne).

foodlfg 2011.05.06. 18:39:32

Nah, végre én is meghallgattam az albumot.
Amuro Namie - Checkmate = gyengélkedő sztárok szereplési lehetősége

Hamasaki Ayumi, Suzuki Ami, Tsuchiya Anna, Koda Kumi
Az a baj, hogy az avex nyakán maradt egy rakás elhasznált énekesnő, akiket üzletileg nem lenne jó ötlet kidobni, mert nevük még mindig van, viszont semmi jót sem tudnak mögéjük rakni. Így jobb híján tömegtermelésbe kezdtek és önmagukat ismétlik. (ehhez kapcsolódó téma még Alan is)

Ebben a környezetben egy ilyen collab album, mint a Checkmate, enyhén gyanús próbálkozás, hogy már a kezdetektől fogva az volt a cél, hogy kissé megkavarják az állóvizet a beragadt sztárjaik körül.

Az pedig még gyanúsabbá teszi az egészet, hogy mindenki a lényegében egyetlen használható avexes énekesnő mögé állt be. Plusz ehhez jönnek még azok, akik szépen bevásárolták magukat a "spontán" összeröffenésbe, különösen a (honosított) koreaiak gyanúsak ebből a szempontból.

Szóval kicsit vegyes érzéseim vannak az album hátterével kapcsolatban. Zeneileg pedig egy szám sem fogott meg rajta. Van egy kis Amuro Namiés íze a számoknak, viszont semmi átütőt nem érzek rajta, úgy ahogy az avexes albumok többségén sem.

Kellett egy ilyen album már az avexnek, csak nekem nem.

Én is úgy tudom, hogy 4 új szám van a lemezen, a többi mások hozták.
süti beállítások módosítása