Utolsó kommentek

  • 404: japan-trend.blogspot.hu/2014/06/nyarkoszonto-nyeremenyjatek-nyerj-egy.html nyerj egy eredeti kat-... (2014.06.16. 22:45) U-KISS - Standing Still
  • ++ CooL ++: Meg van az összes albuma ês azt kell mondanom hogy yiruma egy zseni....:) (2013.04.26. 22:54) Yiruma
  • foodlfg: @esztokam: Hát ha bekerülnének, akkor talán lenne esélyük... Vannak rajongóik, az igaz. Viszont n... (2012.11.21. 13:30) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • esztokam: @foodlfg: Szerintem érdekesebb, mint az elmúlt két évben jelölt EXILE. A lányok nemzetközi rajongó... (2012.11.21. 12:56) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • foodlfg: áh, az AKB nem érdekes annyira a külföldieknek. De ha valami csoda folytán történne is valami, ak... (2012.11.21. 10:58) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • reiko13: én nagyon szeretem őket,és szerintem nem azért ilyen népszerűek mert a seggüket rázzák,hanem mert ... (2012.11.14. 18:38) 9 pár formás láb
  • esztokam: @Gianni7: én nem merek lelkesedni. Majd ha meghallgattam az egész minialbumot és még mindig tetszi... (2012.11.05. 07:13) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Teljesen vállalható. Ráadásul ha a fiúk rendesen befutnak Indoznéziában, az szép piacot nyithat ne... (2012.11.03. 22:31) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Óriási. És szerencsére a japán piacra koncentrálva még a stylistokat is visszafogták. (2012.10.29. 21:43) SHINee - Dazzling Girl
  • Gianni7: Ööö... Hát izé... Ez a feldolgozás elég khm... meredek? Nem találom a jó szót. :D (2012.10.29. 21:33) Comic Boyz - Hey! Ha!, avagy a Ketchup Song Tajvanon
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Amennyiben poénnak szánták, még elmegy :) (2012.10.28. 11:12) Scandal - DobonDobondo no theme
  • Gianni7: Juj, meg kell védenem őket! :) Szerintem semmivel sem rosszabbak (de nem is jobbak) a szépreményű... (2012.10.25. 21:12) BTOB - Irresistible Lips
  • Gianni7: @Zsike Erzsébet Hozsváth: Eredetileg úgy volt, hogy decemberben. Nemrég viszont már olyan hírek is... (2012.10.17. 19:20) Budapest Bollywoodban
  • : És Aamir mikor érkezik ? :O (2012.10.17. 14:35) Budapest Bollywoodban
  • foodlfg: Támogatom! Én még magamra sem szeretek költeni nem hogy még nőkre... :D Egyébként szétröhögtem m... (2012.10.16. 16:32) miss A - I don't need a man
  • esztokam: @foodlfg: ebben a pillanatban jutott a tűréshatárom végére. Az X-faktor is ezzel a számmal csinált... (2012.10.14. 22:41) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: Nem volt semmi ez a negyven perc! Egyébként egyet értek. A japánokat látványosan nem érdekli szint... (2012.10.14. 14:59) Amuro Namie - A 20. évforduló
  • foodlfg: Hát azért elég szégyellni való, hogy idáig jutott ez a Gangnam Style őrület. Nagyon jó mutatja n... (2012.10.08. 16:42) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: @Gianni7: nem mondod komolyan? és igen, megnéztem. Az egy dolog, hogy nem értek vele egyet, a kövé... (2012.08.23. 09:20) PSY - GANGNAM STYLE
  • Gianni7: Sőt, egy nap arra értem haza, hogy este a hazai tv2-n a Tények című kékfény-bulvárműsorban is róla... (2012.08.22. 18:19) PSY - GANGNAM STYLE
  • Utolsó 20

Címkék

Mutasd meg mindet!

Nagy slágerek a 90-es évekből: Cocco - Raining (1998)

2008.09.17. 00:00 | .YEZy. | 1 komment

Címkék: japán 90s cocco

Cocco azon sztárok egyike, akikre Japánban mindig különös figyelem vetül a származásuk miatt. A legtöbb japán híresség ugyanis értelemszerűen a 4 nagy sziget valamelyikéről érkezik, azonban időnként előkerülnek énekesek, színészek, valamint egyéb közéleti szereplők, akik a rengeteg apró sziget valamelyikéről, illetőleg Okinawáról származnak. Kicsit olyan ez a hozzáállás, mintha mondjuk Magyarországon valaki például Sajóegresről elindulva válna a leghíresebb énekeseink egyikévé. A Raining volt Cocco harmadik kislemeze 1998 márciusában, ami az Oricon slágerlista 17. helyéig jutott, valamint a Ceremonial Day (Shiki Jitsu) című film végén is hallható volt. Sajnos a klipen nagyon látszik az alacsony költségvetés és nem jön át belőle az az érzelmi töltet, ami a dalszöveget jellemzi, de sebaj, az oldaltörés után olvasható lesz a fordítás is.


a dalszöveg eredetiben:

ママ譲りの赤毛を
2つに束ねて
みつあみ 揺れてた
なぜだったのだろうと
今も想うけれど
まだわからないよ

静かに席を立って
ハサミを握りしめて
おさげを切り落とした

それは とても晴れた日で
未来なんていらないと想ってた
私は無力で
言葉を選べずに
帰り道のにおいだけ
優しかった
生きていける
そんな気がしていた

教室で誰かが笑ってた

それは とても 晴れた日で

髪がなくて今度は
腕を切ってみた
切れるだけ切った
温かさを感じた
血にまみれた腕で
踊っていたんだ

あなたが もういなくて
そこには何もなくて
太陽 眩しかった

それは とても晴れた日で
泣くことさえできなくて あまりにも
大地は果てしなく
全ては美しく
白い服で遠くから
行列に並べずに 少し歌ってた

今日みたく雨ならきっと泣けてた

それは とても 晴れた日で
未来なんて いらないと想ってた
私は無力で
言葉を選べずに
帰り道のにおいだけ
優しかった
生きていける
そんな気がしていた

教室で誰かが笑ってた

それは とても
晴れた日で

a hevenyészett fordítás:

Esik

Anyától örökölt, két copfba fonott hajamat ráztam,
Most is gondolkozom, hogy miért történt, de nem értem.

Csendben felálltam a helyemről, megragadtam az ollót, levágtam a copfomat.

Azon a verőfényes napon úgy véltem, a jövő szükségtelen
Erőtlenül, nem találván szavakat
Csak a hazaút finom illata
Ébresztett rá, hogy élnem kell.

A tanteremben valaki nevetett
Azon a verőfényes napon

Már nem volt hajam, így legközelebb a karomba vágtam bele, amennyire tudtam
Melegséget éreztem, véres karral táncolni kezdtem.

Már nem vagy, nincs ott semmi
A napsütés szemkápráztató volt.

Azon a verőfényes napon még sírni sem tudtam,
A tér túlságosan nagy, egészében szép volt.
Fehér ruhámban ahelyett, hogy beálltam volna a sorba
Énekeltem egy kicsit.

A maihoz hasonló esőben sírni is tudtam volna

Azon a verőfényes napon úgy véltem, a jövő szükségtelen
Erőtlenül, nem találván szavakat
Csak a hazaút finom illata
Ébresztett rá, hogy élnem kell.

A tanteremben valaki nevetett
Azon a verőfényes napon

 

Ha valamit félreferdítettem, előre is elnézést!

A bejegyzés trackback címe:

https://otakusound.blog.hu/api/trackback/id/tr55591816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

foodlfg 2008.09.17. 15:56:01

Érdekes, hogy a Count Down (első) kislemeze mennyire elbukott, pedig az is nagyon jó dal. Utána kijött az első albuma és valahogy akkor már megismerhették, utána már jobban sínen volt. Persze a film is sokat segíthetett ennek a harmadik kislemeznek..

A mostani dalai jobban tetszenek, mint a régiek. A Kirakira albumon a rockosabb dalok jól sikerültek és a country számok is érdekesek, bár elsőre furcsa volt japánul ilyet hallani. Érdemes elolvasni a 10years dalszövegét xD
www.imeem.com/people/P2JtZW/music/8LLE3ebZ/cocco_chisana_machi/
music.goo.ne.jp/lyric/LYRUTND54795/index.html

Holnap jön a Flowers. Na, az egy alacsony költségvetésű klip. Ez annyira nem. :P
süti beállítások módosítása