O七a力uS口und

Önkényesen kiragadott szemléltető videók az ázsiai könnyűzene történetéből. Tudod-e, milyen volt a japán diszkókorszak? Hogy mire táncolnak most Hongkongban? Vagy mit keres Torgyán doktor a koreai zenecsatornákon? - Megmutatjuk!

kedvencünk

Utolsó kommentek

  • 404: japan-trend.blogspot.hu/2014/06/nyarkoszonto-nyeremenyjatek-nyerj-egy.html nyerj egy eredeti kat-... (2014.06.16. 22:45) U-KISS - Standing Still
  • ++ CooL ++: Meg van az összes albuma ês azt kell mondanom hogy yiruma egy zseni....:) (2013.04.26. 22:54) Yiruma
  • foodlfg: @esztokam: Hát ha bekerülnének, akkor talán lenne esélyük... Vannak rajongóik, az igaz. Viszont n... (2012.11.21. 13:30) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • esztokam: @foodlfg: Szerintem érdekesebb, mint az elmúlt két évben jelölt EXILE. A lányok nemzetközi rajongó... (2012.11.21. 12:56) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • foodlfg: áh, az AKB nem érdekes annyira a külföldieknek. De ha valami csoda folytán történne is valami, ak... (2012.11.21. 10:58) MTV EMA és Ázsia - Take 2
  • reiko13: én nagyon szeretem őket,és szerintem nem azért ilyen népszerűek mert a seggüket rázzák,hanem mert ... (2012.11.14. 18:38) 9 pár formás láb
  • esztokam: @Gianni7: én nem merek lelkesedni. Majd ha meghallgattam az egész minialbumot és még mindig tetszi... (2012.11.05. 07:13) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Teljesen vállalható. Ráadásul ha a fiúk rendesen befutnak Indoznéziában, az szép piacot nyithat ne... (2012.11.03. 22:31) S4 - She Is My Girl
  • Gianni7: Óriási. És szerencsére a japán piacra koncentrálva még a stylistokat is visszafogták. (2012.10.29. 21:43) SHINee - Dazzling Girl
  • Gianni7: Ööö... Hát izé... Ez a feldolgozás elég khm... meredek? Nem találom a jó szót. :D (2012.10.29. 21:33) Comic Boyz - Hey! Ha!, avagy a Ketchup Song Tajvanon
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Amennyiben poénnak szánták, még elmegy :) (2012.10.28. 11:12) Scandal - DobonDobondo no theme
  • Gianni7: Juj, meg kell védenem őket! :) Szerintem semmivel sem rosszabbak (de nem is jobbak) a szépreményű... (2012.10.25. 21:12) BTOB - Irresistible Lips
  • Gianni7: @Zsike Erzsébet Hozsváth: Eredetileg úgy volt, hogy decemberben. Nemrég viszont már olyan hírek is... (2012.10.17. 19:20) Budapest Bollywoodban
  • : És Aamir mikor érkezik ? :O (2012.10.17. 14:35) Budapest Bollywoodban
  • foodlfg: Támogatom! Én még magamra sem szeretek költeni nem hogy még nőkre... :D Egyébként szétröhögtem m... (2012.10.16. 16:32) miss A - I don't need a man
  • esztokam: @foodlfg: ebben a pillanatban jutott a tűréshatárom végére. Az X-faktor is ezzel a számmal csinált... (2012.10.14. 22:41) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: Nem volt semmi ez a negyven perc! Egyébként egyet értek. A japánokat látványosan nem érdekli szint... (2012.10.14. 14:59) Amuro Namie - A 20. évforduló
  • foodlfg: Hát azért elég szégyellni való, hogy idáig jutott ez a Gangnam Style őrület. Nagyon jó mutatja n... (2012.10.08. 16:42) PSY - GANGNAM STYLE
  • esztokam: @Gianni7: nem mondod komolyan? és igen, megnéztem. Az egy dolog, hogy nem értek vele egyet, a kövé... (2012.08.23. 09:20) PSY - GANGNAM STYLE
  • Gianni7: Sőt, egy nap arra értem haza, hogy este a hazai tv2-n a Tények című kékfény-bulvárműsorban is róla... (2012.08.22. 18:19) PSY - GANGNAM STYLE
  • Utolsó 20

Címkék

Mutasd meg mindet!

G-Dragon - Heartbreaker

2009.08.30. 08:20 | Gianni7 | 15 komment

Címkék: korea 2009 big bang g dragon

Elsöprő siker a Big Bang-es G-Dragon első szólólemeze, és az arról kimásolt Heartbreaker. Bár megfogadtam, hogy EZT- ITT-NEM, most mégis kénytelen vagyok visszavonulót fújni, és feladni a klip dacos ignorálását. Kitartottam hősiesen 12 napig. Mert hát ugye amiről nem veszünk tudomást, az attól még létezik (mondhatok még ilyen közhelyeket...) - a Heartbreakert iszonyú hype övezi (félő, hogy ez még csak a kezdet), a szőke Sárkány képe elöntötte a netet, a vezető k-pop site-októl kezdve a rajongói fórumokig.

Értelemszerűen ez az album vezeti a lemezeladási listákat, a HD-közeli koreai videómegosztón, a GomTV-n 4,2 millió alkalommal játszották le eddig a klipet, ami azért egy 48 milliós országban nem akármi. Magyarul: ez folyik a csapból is, megkerülhetetlen na, tetszik, nem tetszik.

 

Bár GD erősen úgy fest, mintha Lady GaGa és Brüno eltitkolt szerelemgyereke lenne, és anyja extravagáns ruhatárának sötétben összelopkodott darabjaiból öltözködne, a fiú azért több ennél. A Kwon Dzsijong (dzsí= az angol G kiejtve; a koreai jong= sárkány; alias G-Dragon) néven 1988-ban született énekes 12 éves korában került az egyik vezető koreai kiadóhoz, a YG Entertainment-hez, és hat(!) év kiképzés után (ének és tánc) debütált a Big Bang fiúcsapat vezetőjeként. Dalszövegek mellett zenét is szerez, ő írta a Lies, Last Farewell, Haru Haru, és a My Heaven dalokat; miközben a divatvilágban is elismert stylistnak számít egyedi (mondjuk úgy, sajátos) stílusával.

G-Dragon - Heartbreaker

 

Bár tagadják, és néhány elvakult rajongó még váltig állítja, hogy nem-nem-nem, tessék meghallgatni, ez bizony de-de-de. Lenyúlás. Flo Rida Right Round című számának alapjai kísértetiesen hasonlítanak a Heartbreakerére, okkal feltételezhető, hogy ez nem a véletlen műve.

A Warner Bros Korea saját igazának tudatában már jogi útra terelte volna az egészet, a YG Entertainment meghúzta magát, amikor váratlan fordulat történt. Naiv (tinédzserkorú) rajongók telefonáltak be a WB Korea-hoz, számon kérni rajtuk(!) az ügyet. Még az is előfordulhat, hogy az esetleg a kiadó elleni netes lejáratókampányra is képes harcias fanokat lecsillapítandó hagyják az egészet a csudába. Kinek hiányzik több tízezer potenciális vásárló elvesztése pár ütem miatt?!

Végezetül pár visszafogott fotó az énekesről:

A bejegyzés trackback címe:

https://otakusound.blog.hu/api/trackback/id/tr471347582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

red13 2009.08.31. 07:40:14

Mintha a Velvet Goldmine-ból szabadult volna. Biztos előtte ment a nagy hype, reklámozás miegymás, mivel szerintem ennél még egy Z kategóriás idei koreai duo is jobb. Vagy csak nekem rossz az ízlésem. :D A lenyúlás meg annyira nem vészes, annyira azért nem hasonlít.

foodlfg 2009.08.31. 11:03:12

Zeneileg simán igazodik a trendekhez, és számomra egyáltalán nem érdekes. De pont az előzőek miatt, nem is lehet utálni (nem mintha akármit is utálnék). Ez egy teljesen átlagos (tucat) dal, ami mellett szemrebbenés nélkül elsétálok.
Mesterséges híreszelések, külsőségek pedig nem érdekelnek, a zenén van a lényeg, az pedig nekem semmi extra.

3:12-től egyébként akár They Dont Really Care About Us koppintás is lehetne, de az nem lenne baj, ha mást is tudtak volna mellé pakolni..
www.youtube.com/watch?v=pG3AaE_LF1I

Biztos jófej ez a gyerek, de én nem havert keresek, amikor zenét hallgatok..

Gianni7 2009.08.31. 11:15:12

Nem hiába nem akartam tudomást venni róla, zeneileg ez nem hogy csak simán átlagos, hanem inkább alatta.
Viszont az a hisztéria, amit kiváltott a népekből, az döbbenetes.

Attól tartok, a végén a Gee-t megközelítő bolondéria lesz belőle... :(

D0min0 2009.08.31. 22:08:36

Elég sajnálatos, hogy csak ennyire futotta most. A legjobban a koreai netizeneket sajnálom, már biztos rákészültek, hogy valami izlandi számot kell előkotorniuk valahonnét, hogy ráfoghassák, hogy annak a koppintása az XY szám az albumról, és akkor tessék, meg sem kellett erőltetniük magukat, ilyen egyértelmű a hasonlóság. :(

Egyébként az album feléről ugyanazt ellehetne mondani, mint a Heartbreaker-ről. Pl. a Hello-ból 10 másodperc elég volt nekem, hogy rájöjjek, kb. ugyanaz mint a Dynamic Duo-s Solo.
Ez különben is kezd már állandósulni a Big Bang-es megjelenésekkor. Nem először fordul elő, korábban pl. a Lies-nál is állították jópáran, hogy a nemtudom melyik számról lett koppintva, de aztán néhány napon belül ezekről általában mindenhol megfeledkeznek.

És ha már ilyen lenyúlásokról van itt szó (egyébként meg kiaza Brüno?), akkor meglehet említeni azt is, hogy GD valószínűleg látta Death Note c. animét, sőt, még tetszhetett is neki, ahogy az új koncepciót elnézem.

Nekem igazából az meglepetés, ha valaki még meglepődik azon, hogy a híresebb csapatok/előadók kiadott számai/klipei/lemezei pillanatok alatt ennyire felkapottak lesznek. Kösszönhetően az elvetemült rajongóknak, akik nem arról híresek, hogy érdekli őket a minőség. Meg amint láthatjuk, az sem, hogy mennyire eredeti a cucc. Persze biztos köztük is van kivétel, de nem olyan sok. :)

Na mindegy, azért a She's gone és a Butterfly jók voltak az albumról, egyelőre szerencsére még azokról nincs info, hogy honnan származnak.

esztokam 2009.08.31. 23:29:28

@D0min0: az hagyján, hogy a Death Note-ot látta (ami eszembe sem jutott, amíg nem mondtad), de Lee Jun Ki is pont így nézett ki az albumborítóján (leszámítva a piros szemkörnyéki minta) talán ez volt az egyetlen amit nehezményeztem, mert sajna tényleg igaz, hogy mindig előkerül valami lenyúlós sztori, ha a BB-ről van szó...

most néztem meg, aztán pedig olvastam az Inkigayo beli felllépéséről és mit is mondjak, a fanok nem teljesen normálisak arra (de ezt mindig tudtam), de a csatorna azért jól járt velük. mekkora matek mehetett már a műsorok között, hogy hol lépjen fel először!

@Gianni7: tuti, hogy hónapokig ez fog szólni mindenhonnan és egy idő után már különböző remixekkel fog fellépni. azt várom, hogy a lányok mikor fognak fellépni vele (gondolok itt egész pontosan CL-re, hozzá illene ez legjobban, meg egyébként is őket dizájnolta meg anno a fiú, amit ha nem tudok, akkor is rájövök...), mert ha van Boys' Generation és Wonder Boys, akkor miért is ne.
Tényleg igazi hős vagy, hogy 12 napig kitartottál! és valóban viszonylag visszafogott képeket választottál róla, az utóbbi időben teljesen elszaladt vele a ló és hátborzongatóan nézett ki a japán promók alatt.

D0min0 2009.09.01. 23:17:16

@esztokam: tényleg, a Jun Ki-s albumborítóról már meg is felejtkeztem. (pedig a J style jó volt) utána is néztem, és hát igen. mondjuk Jun Ki haja inkább fehér volt, míg GD-é szőke, de mindegy is, érezhető a hasonlóság :D
egy biztos, olyan pirospöttyös pizsamagatya, amit az Inikigayo-s fellépésen viselt, még senkin nem volt azelőtt. (csak hogy valami olyat is említsünk már, ami eredeti ötlet)

a YG mostanában elég Inkigayo (vagycsak SBS) párti, ha a zenei műsorokról van szó. pl. amikor a 2ne1 debütált, elmondták, hogy heti 1 alkalommal lépnek majdcsak fel, és ahogy így visszaemlékszem, az Inkigayo-s volt a legelső fellépésük, és utána vagy 2-3 hétig nem is voltak más csatornán. azon csodálkozom, hogy a többi csatorna még nem kezdett panaszkodni emiatt. ráadásul most is vagy 10%-kkal nőtt az SBS nézettsége, ami alapból is magas volt az átlaghoz képest aznap. gondolom a többi csatorna se utasította volna vissza a lehetőséget, ha a YG-nél megszólalnak, hogy szeretnék, ha GD ott debütálna szólóban először. :]

esztokam 2009.10.03. 14:47:21

csak és kizárólag a This Love miatt leszedtem a Chocolate azon részét, amiben szerepelt... a Heartbreaker-t (www.youtube.com/watch?v=ZpQ9LH5N_VI) és a Breathe-t (www.youtube.com/watch?v=a6dBua02ZVE) félplaybackkel nyomta végig, de jobb volt, mint a többi fellépése.
ennek a közönségében azért az idősebb korosztály ül, nem úgy mint teszem azt az Inkigayo-ban és a noonák majd eldobták magukat a fiútól (mondjuk a beszédhangja is férfiasabb, mint Seungri-nek, bár lehet ez csak nekem fontos) Ráadásul a Breathe klipben szereplő kiskutya is előkerült...
a This Love végül eszméletlen jó lett (tehát elégedett lehetek) és a saját változat után angolul is énekelte
www.youtube.com/watch?v=M_8uoNabbJ4

esztokam 2009.10.31. 23:47:36

Gianni, tudod minek öltözött Aliks Halloween alkalmából... GD-nek... szórakoztató figura ez a srác~
tinypic.com/view.php?pic=2diei2p&s=4
(igaz, az 'a boy' fellépések inspirálták, nem pedig a heartbreaker)

Gianni7 2009.11.01. 08:24:01

@esztokam: ...pedig eddig azt hittem, Aliks-nak van ízlése. :D

harpo 2009.11.22. 19:21:34

Az YG -nek egy (szuper)világsztárja van, Se7en. Dec.5-én lesz G-Dragon első nagy koncertje, amin Se7en is fellép, aki 2 év után tér vissza az USA-ból.

A szőke sárkány sokkal cukibb természetes kinézettel :)

harpo 2010.02.26. 22:16:04

Nekem az első szám (A Boy) a kedvencem a lemezről, utána a Butterfly és csak ezek után a Heartbreaker. Mindkét videoclip csodás, a Boy hypercool, a Butterfly gyönyörű. A Heratbreaker is jó klip, főleg GD grimaszai, dührohamai.
Amúgy én az első 5 dalt élvezem az albumról, a másik fele számomra érdektelen.

Sai:) 2010.04.15. 19:27:23

Na jól van!Látom egyeseknek nincs vagy ha van akkor rossz az ízlésük.Ilyenkor azt mondom hogy akinek nem tetszik ne hallgassa.Szerintem GD úgy jó ahogy van.A zenéi szuperek,a kinézete se semmi és hangja is van szerintem.

D0min0 2010.04.16. 18:56:07

@Sai:): Most akkor csak szerinted, vagy tényleg így van? Olyan meggyőződéssel indultál neki az első mondatodnak, már azt hittem, ezek TÉNYEK. Egy pillanatra el is gondolkoztam azon, mennyi szennyet hallgattam idáig, ahelyett, hogy csak GD (meg az SNSD, mi?) szólt volna a hangszórókból, de a két "szerintem" arról árulkodik, hogy ez csak a magánvéleményed, így sajnos a megvilágosodás részemről elmaradt.

Egyébként pedig elhiheted, hogy nem hallgatunk valamit, ha az nem tetszik nekünk (persze mások nevében erről nem nyilatkozom, de én biztosannem). De ahhoz, hogy véleményt alkothassak róla (még ha ez nem is lett most túl pozitív), kénytelen voltam meghallgatni a számokat.
Ajánlom, hogy olvasd el még egyszer mit írt Gianni, meg mit írtunk mi is ide a hozzászólásokban, értelmezd, dolgozd fel őket szép lassan, és rájössz majd, hogy nem az utálat szólt belőlünk, meg a rossz ízlésünk, hanem csak tényeket közöltünk. :)
süti beállítások módosítása